macken

Trådstartare
Jag skulle behöva ett ( eller flera) superbra tips om hur man får bort missfärgningar i svansen!! Hjälp!!
Jag tvättat med gallop stain remover shampo. Visst, det blev lite bättre men inte helt bra...
Dela gärna med er av era mirakelkurer :D

Sv: Gul svans

Spraya på koncentrerad jodopax och låt torka, sen blir det skinande rent och missfärgningar blir som bortblåsta :)

seven day mud away hette det :)

nån rekommenderade lilatonat(?) frissashampo som bryter den gula färgen..

Fråga mig och jag svarar...vad är problemet ? Blev hästen sämre med missfärgad svans ?

Min pålle har jättetjock svans och alldeles gul nertill, hon är ett sto därav det gula....
Hon kan inte hålla upp svansen riktigt bär hon kissar.
Jag tvättar svansen med diskmedlet YES.

Tvätta flera gånger med ett lila/blått schampoo och låt det gärna verka lite. Sen kan du doppa svansen i en hink med lite jodopax så blir den ljus och fin igen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 085
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: Lars L
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 189
Senast: Roheryn
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 725
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka