lil-sis

Trådstartare
Patsy grymtar och låter nåt fruktansvärt när hon betar. Hon verkar inte särskilt besvärad av det men det låter ju... Jag har i stort sett vant mig (tror hon gjorde det förra årert också) men andra reagerar på det.

Vad kan det vara som låter? Hon gör även det när hon är hetsig när jag rider (och hon är INTE ihopdtryckt i halsen eller något utan rids just nu väldigt fritt på sidepull), det var värre när jag hade bett i munnen.

Hon tycks inte påverkad dock, konditionen är väldigt bra (bättre än vad jag väntat mig).

Något att utreda eller låta vara?

Min ponny grymtar oxå när han betar. Han grymtar & luktar & låter, men jag ser det som att han tycker att det är så gott med gräset! För när han käkar det lilla gräs som finns i hagen så är han tyst. Men tar jag ut honom till en riktigt fin gräsplätt så låter han. Jag vet inte om det är samma läten som din har, men jag får verkligen en känsla av att det beror på att han tycker att det är så gott!

Om du är orolig så kanske det är bra att kolla upp för säkerhetsskull, men för mig är det ett sundhetstecken på min ponny.

Lycka till! :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 579
Senast: fixi
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka