Grundlaggandäe westernkurs..

_Molle_

Trådstartare
Kan ni som vet något om western ge mig en snabb kurs i vad det innebär?
Tävlingar, vad är det för regler?
Hur ser det ut när hästen går i "westernform"?
Allt! Ska kanske ha en westernriden häst på foder, dock lite engelskt riden oxå och nu vill jag veta allt!

Så snälla rara bukemäniskor, hjälp en stackars ovetande Malin...:D

Sv: Grundlaggandäe westernkurs..

Jag är ledsen men det låter lite övermäktigt att förklara allt med western via ett mail. Western är lika mycket som vilken ridsport som helst, skulle du även skriva in på kör eller dreessyrforumet och be dem beskriva allt med sin sport för att du skulle kunna börja utföra den?

Jag ser att du hör hemma i Bollerup, det finns flera westerntränare i skåne och in din omnejd. Tag kontakt med en westerförening i närheten, du har ju Whao eller WRIS, båda har hemsidor. Åk och titta på western ridning och allra helst tag kontakt med en tränare som kan hjälpa dig igång.

Lycka till!

monke:)

Sv: Grundlaggandäe westernkurs..

Hej!
Det var många frågor att svara på, du får en hel del svar om tävlingar om du går in på www.WRAS.se. Jag kan hjälpa dig lite med hur du ska träna din häst. Det blir lite mycket att skriva över ett inlägg såhär, vill du ha lite synpunkter så kan du gå in på min hotmail. Karin_Ahlin88@hotmail.com

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 041
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 929
Senast: Blyger
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 692
Senast: Gabby_Ossi
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31