Grönt kort!?

F

Flickan

Vad är ett grönt kort och vad menas med det?Varför behöver man det till? Snälla svara är nyfiken:bump:

Sv: Grönt kort!?

Grönt kort är som ett slags "körkort" för att få tävla lokalt och uppåt=)

Ibland måste man ha det för att få tävla speciella (stavning??) Clear rounder..... Du får ta Grönt kort när du fyllt 13 åh framåt.. Du kan ta det på en vanlig ridskola...då går du en kurs där och sen får du det...
om du klarar kursen asså...

precis som rebecka_r säger så är grön kort som ett körkort för att få tävla lokala tävlingar och uppåt, ibland även klubbtävlingar. Det finns olika grönt kort, beroende om man vill tävla körning, fältävlan, hopp/dressyr etc. Innan man är 13 år behöver man själv inget grönt kort för att få tävla, då behövs en målsman som har grönt kort. Denna person har då ansvaret för dig på tävlingar. Grönt kort tar man genom att gå en kurs (ridklubbar brukar ordna dessa nångång per år) och sedan så skriver man ett prov. klarar man provet får man grönt kort.

Får man inte tävla om man inte har grönt kort?!
Jag går inte på en ridskola men finns det andra ställen man kan ta kortet?!:smirk:
Och hur mycket brukar det korsta?

det borde väl finnas en ridskola i din närhet? de kryllar ju av dem :rofl:

Men kan jag gå kursen på en ridskola även om jag i vanliga fall inte rider där? Och hur mycket kostar ett grönt kort ungefär?:rofl:

Det brukar man kunna.
Annars kan du höra av dig till den klubben du tänkt tävla för så kanske dom har en kurs?

Kurserna brukar inte kosta speciellt mkt, men du måste nästan alltid innhandla TR innan.

Liknande trådar

Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
1 197
Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
806
Senast: sthu
·
Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 016
Senast: WBanna
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 607
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar