Gabbi

Trådstartare
Fick jag höra av en man idag.
"Ursäkta?" frågade jag.
"Schrennendl" förtydligade sig mannen då.
"Ledsen, jag förstår inte vad du menar."
"Jo, det är namnet på din hunds ras!"
( :rofl: )
"Jaha, nej det är ingen Groenendael, det är en schäfer."
"Va, nej, inte det där."
"Eh, jo, fast nu ÄR det en schäfer."
"Nja, möjligen nån sorts blandning.."

Jag tycker det är så himla roande. Inte första gången, knappast sista, men rätt roligt.

Sv: Grnendll?

Nu har jag ju ingen renras,men ALLA säger att det är en bordercollie jag har.Hon är schäfer till 50% och resten golden/labbe...

Men det gör inget,hon är ju go ändå.

Din hund (grnendllèn:rofl:) är jättefin!!!!

Det har hänt vid fler än ett tillfälle att folk påstår att jag har blivit lurad. Han kan helt enkelt itne vara en renrasig rottis. Hjälper inte när jag berättar att han är en levande avbild av sina föräldrar och att jag sett parningen...

Jag tycker det är så himla roande. Inte första gången, knappast sista, men rätt roligt.

Jag passade en tervuense unghund för många herrans år sedan. Härlig röd päls och fin mask! Inte tusan fanns det någon som kände till den rasen! Och jag bodde ändå i storstaden då. Vet inte hur det är nuförtiden, men alla såg ju att det var en blandras, oftast mellan collie och schäfer. Och folk är ju så övertygade också, ingen chans att det var en renrasig hund. :p

:rofl:
Hon är så vacker din Grnendll :D :love:

Min har ju i alla fall den vanliga schäferfärgen men folk har också frågat om jag har en Terv. Eller bergsschäfer eller en shilo (stavas?).

Många tycker att han är jättefin och frågar om jag vinner mycket på utställningarna :D

Kärlek åt Groenendael (alla belgare faktiskt). Har inte sett din:S Bild?
//Förlåt för att detta inte har ngt med tråden att göra.

Kärlek åt Groenendael (alla belgare faktiskt). Har inte sett din:S Bild?
//Förlåt för att detta inte har ngt med tråden att göra.

Han finns på sidan här, avataren
<--------

Finns i schäfertråden också. Kan inte öppna sidan där jag har fotona för den är låst, sitter på jobbet.

:DMen vet du inte vad det är för ras du har? Hur kan folk tro att de vet det bättre än ägaren? Det är nästan ingen som tror mig när jag säger att min är Border Collie, de tror alltid att hon är en blandras.

När min dobermann var valp trodde varenda människa att det var en smålandsstövare, det var ju lite kul de första fem gångerna men sen blev det lite tjatigt. Nu mera är det dock få som tar fel:)

När min dobermann var valp trodde varenda människa att det var en smålandsstövare, det var ju lite kul de första fem gångerna men sen blev det lite tjatigt. Nu mera är det dock få som tar fel:)

Ja, det är lustigt, för doberman torde vara betydligt vanligare och mer känd för gemene man.

Min dobermanhane fick en massa beröm av en äldre man "Vilken fin smålandstövartik":angel:

Min har blivit tagen för briard, spinone, schnauzer, OES. Men folk brukar tro mig när jag säger att det är en beardis :D Fast sedan får jag höra att han har en ovanlig färg = brun, den näst vanligaste.

Det roligaste ever var när jag fick höra av en kvinna att det var en så otroligt vacker teuveren jag hade när jag var ute med en gul hovawart :D

Råda är finaste schäfern :)

Haha! Min dobermann trodde dom var en korthårig tax! :D :rofl:

Shibaägare får inte sällan höra "Har du en RÄÄÄÄÄV i kopplet? :eek: "

Alltså, nog för att de är små och röda, men borde inte svansen ge en liten hint i alla fall...? Och kanske det faktum att de inte har ens nästan samma röda färg...?

main.php

Jämförelse: Räv

Folk brukar inte ens fråga vad det är för ras, utan det är mer i stil med: "Vad är det mer än collie?"

Eller "Aha, en sån där draghund" Han är blåögd, och det är ju alla draghundar, eller hur. Jag har även fått kommentaren; "Åh, en albino" även då syftandes på hans blå ögon.

Han är en renrasig Australian Shepherd

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 537
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 712
Senast: Dandylinn
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 827
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 752
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023