Griffin till rakryggad häst??

B

**BORTTAGEN**

Kan det gå?? Har provat en Wintec men den satt tyvärr inte helt bra. Gillar ju syntetsadlar skarpt så vad tror ni om en Griffin Allround eller hopp? Eller Selecta 3 i 1? Hur är selectan egentligen, tycker den verkar lite skum...Är det någon idé att ta hem en Griffin på prov???

Ingen??? Vore skoj att höra lite åsikter från er som har en Selecta 3 i 1... Har inte hittat mycket om den sadeln här på forumet, ingen som har en sådan??

Jeg kjenner bare til Griffin Haflinger og den passer bra til min häst som har en veldig rak rygg :)

Min häst hade en selecta förut och den var helt okej! Fick inte med den när jag köpte honom, tyvärr, för den var väldigt skön att rida i. Kändes lite skumt först, men den var riktigt bra. Bara att ändra eller ta bort klossar beroende på vad man ville rida. Något som är väldigt positivt med den är att man kan rida ett kombinerat dressyr och hoppass!

Kom igen nu! Jag vet att det är många här som har en Griffin! :) Ingen mer som vet om en Griffin-sadel kan passa rakryggade hästar? Det är väl kilbossor på en del av deras modeller och det ska ju vara bra om man har en rakryggad häst har jag hört...

Jag har en griffin hopp, men min något svankryggiga hästa kan inte ha den. Tror att den skulle passa bra på en mer rakryggad häst. den är till salu!

Jag har en gammal Griffin flatback till min gamla häst och den ligger bra på honom (jag upplever honom som ngt rak i ryggen). Jag provade den på unghästen som verkar vara rejält rak i ryggen och den låg bättre än den Prestige hon har gör, men den glappade en aning bak.

Låter lovande... :) Kanske ska ta hem en och testa i alla fall... På Hööks så får man ju köpa sadeln först innan man får prova så jag ville vara ganska säker först. Tack för tipsen! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 476
Senast: MimmiNO
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 350
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar