Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter här och läser om foder o försöker bli lite lärd.
Vad är grenade aminosyror för nåt igentligen?
Står att det kan påverka prestationsförmågan positivt.
Var kommer ämnet i från?
kan man tillföra det eller?
Berätta..
Hästar som skall prestera extremt eller hästar som har vissa muskelsjukdomar kan eventuellt ha glädje av att få ett tillskott av de grenade aminosyrorna ca 40 minuter före maximalprestationen. 2 studier talar för det, en talar emot. HH
OK, intressant!För majoriteten av hästar och utfodrare gäller att om man ger hästen tillräckligt med protein från en för hästen bra proteinkälla så är det tillräckligt.
Hästar som skall prestera extremt eller hästar som har vissa muskelsjukdomar kan eventuellt ha glädje av att få ett tillskott av de grenade aminosyrorna ca 40 minuter före maximalprestationen. 2 studier talar för det, en talar emot. HH
leucin, isoleucin och valin är grenade aminosyror som är väsentliga för hästar
Kom in på deras analyser från en annan sida. Men jag begriper ju inte vad av det som är aminosyror... Är det någon av allt detta man ska kolla extra på om man är ute efter något med mycket aminosyror tros?
Råprotein
Smältbart råprotein
Råfett
Växttråd
Vatten
Aska
Natrium
Kalcium
Fosfor
Magnesium
Energi
Vitamin A
Vitamin D3
Vitamin E
Vitamin B1
Vitamin B2
Vitamin B6
Vitamin B12
Pantotensyra
Folinsyra
Niacin
Biotin
Koppar
Selen
Givet vis börjar jag inte utfodra min tilltänkte polle innan någon kunnig har sagt sina ord.
Men jag måste ju lära mig.
Just nu har jag ju fastnat i detta med aminosyror.. :-)