Grekisk mat

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Energi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 944

Energi

Trådstartare
Vi har saker att fira ikväll och alla är sugna på grekiskt, främst för tzatzikins skull. Vi har inte tillgång till grill, så vad gör vi?
Enda kravet är typ att det ska passa med tzatziki. :D

Vi har saker att fira ikväll och alla är sugna på grekiskt, främst för tzatzikins skull. Vi har inte tillgång till grill, så vad gör vi?
Enda kravet är typ att det ska passa med tzatziki. :D
Jag säger som @mandalaki, biffar, gärna på lammfärs, med tzatziki och klyftpotatis. Sjukt gott!

Allt passar med tratziki men jag tänker mig kycklingfile med klyftisar, sallad och tzatziki! Helst spett men vanlig file går ju också :)

Okej, klyftpotatis verkar det bli. Fetaostbiffar låter skitgott så det kanske får bli det också.. tzatzikin är viktigast!

Vi var på någon grekisk restaurant för ett tag sen, det serverades typ potatischips med någon svajngod riven ost på. Lite lik parmesan men ändå inte.. någon idé på vad det kan ha varit?

Okej, klyftpotatis verkar det bli. Fetaostbiffar låter skitgott så det kanske får bli det också.. tzatzikin är viktigast!

Vi var på någon grekisk restaurant för ett tag sen, det serverades typ potatischips med någon svajngod riven ost på. Lite lik parmesan men ändå inte.. någon idé på vad det kan ha varit?

Pecorino?

När jag googlade nu så hittade jag Saganakiost, det verkar vara den.
Riven?
Saganaki är en rätt, det finns ett par-tre sorters hårdost som brukar användas till den, kefalotyri och graviera är de vanligaste.

Man friterar/steker den i olja.

Greek-Saganaki-recipe-Pan-seared-Greek-cheese-appetizer-800x565.jpg

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 453
Senast: Freazer
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 282
Senast: fijja
·
Mat Jag ska bjuda en vän på middag som är vegan, och har gått lite bet på efterrätten. Jag skulle vilja undvika substitut-produkter, typ... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 445
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka