Graviditet och sex

F

fisken

Hur långt in i graviditeten hade/har ni sex?
Jag går snart in i v.37 och börjar tycka det är jobbigt. Har haft väldigt dåligt med lusten hela graviditeten, men den har efter v.30 börjat komma tillbaka, men de senaste gångerna har jag fått sammandragningar (har mycket sammandragningar varje dag nu, har haft sen v.34) under sexet och det har nästan gjort ont att ha sex när han kommer långt in i mig.
Sen är det ju också så att man inte känner sig så smal och smidig längre ;) Även om sambon säger att han inte bryr sig om att jag har en stor mage som är ivägen, så kan inte jag sluta bry mig. När man dessutom har foglossning som gör att det blir svårt i många ställningar så känner man sig inte så sugen.
Hur har ni det?

Sv: Graviditet och sex

Jag/vi hade sex enda fram till någon dag innan förlossningen satte fart. Kördes flitigt med färdknäppen på slutet :p Min lille föddes på bf+4. Det va nog bara sista gångerna det började kännas jobbigt och tungt men jag ville ju ha ut bebis så ;)

Lusten va ungefär precis som vanligt! Det enda som va störande va att jag hade en sån lättblödande livmodertapp, så jag blödde efter varje gång vi haft sex, ibland mkt ibland bara lite!

Min sexlust steg enormt under min graviditet och vi hade mycket sex ända fram till bara 2-3 dagar innan barnet kom. Visst blir det otympligare med en stor mage i vägen, men det går att lösa. ;) Det finns många ställningar att prova.

Om du får ont är det viktigt att du säger ifrån så att ni kan göra det hela på ett sätt som inte gör ont.

Jag har inte kunnat ha vaginalt samlag sedan början av graviditeten, det har gjort så fruktansvärt ont! Det finns ju däremot flera andra trevliga sätt att lösa det på, men lusten har väl inte varit något vidare... :p

Jag är i v 38+1 och känner mig inte direkt jätteatraktiv, mer som en strandad val.

Första graviditeten låg sonen så lågt i bäckenet att där ville inte maken in och knacka på ;)
Andra graviditeten hade jag nog sex till en månad före BF. Fick så mkt sammandragningar efter de och då slutade vi för att inte råka lura ut bebisen i december!

Jag har känt mig smidig när jag haft sex, konstigt nog. Och sista graviditeten sov jag faktiskt på mage hela tiden. Eller någon form av mage och framstupat sidoläge! La magen i skarven mellan madrasserna :idea:

Min lust dalade så fort jag plussade i stort sett...

De gånger vi hade sex under min grav kan nog räknas på mina tio fingrar skulle jag tro. Först i början mådde jag jätte illa och sen gjorde det jätteont vid sex då livmodertappen var mkt känslig och ännu senare kände jag mig som en elefant :(

Men vi kelade ju och så men jag skulle aldrig "ställa upp" bara för min sambos skull... nej faktiskt inte...

så länge det inte gjort ont har vi haft det båda graviditeterna, första barnet fixerade sig inte fören vattnet gick så där gjorde det aldrig onte så nästan fram till förlossningen.
andra barnet fixerade sig typ i v 32 och efter det gjorde det mer ont. så det blev mkt mer försiktigt efter det, men kansek till 2v före förl.? kommer inte ihåg så väl, bara att det var värre med 2an än med 1an.:D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka