Sv: Gravid

Jag fick en sk nid blödning ca 1 vecka innan mensen skulle komma. Det är en blödning man kan få då ägget fäster, inte så vanligt, men det förekommer. Då anade & hoppades jag att jag var gravid. :D Sedan hade jag även hemska stickningar i brösten innan mensen kom, gjorde riktigt ont. Det klassiska illamåendet kom inte förräns i v.8 för mig & då hade jag ju redan vetat i 1 månad att jag var gravid. Annars hade jag nog inga speciella symtom vad jag kan komma på...
 
Sv: Gravid

Jag hade svag mensvärk i flera veckor. Blev yr under några dagars tid. Mådde lite illa. Utebliven mens.
Det var mina första tecken.

Sen blev det en massa konstiga saker ju längre tiden gick, fast då visste jag ju att jag var gravid!
 
Sv: Gravid

Första tecknet var utebliven mens.
Veckan efter hade jag lite mensvärk och trodde mensen skulle komma tills jag några dagar senare började må illa..
 
Sv: Gravid

Vet inte om det räknas som "symtom" men jag började dricka massa mjölk (dricker annars aldrig mjölk, förutom om jag blir sugen på oboy :p) och så åt jag massa äpplen (vilket jag inte gör annars). :angel:
 
Sv: Gravid

En bekant upplevde det som att hans kvinna gick på heroin,elller var det tände av? Hon var iallafall obalnserad psykiskt, fick vredesutbrott och i bekantskapskretsen blev hon klassad som svår.
Själv märkte jag naturligtvis inga sådana tendenser, lugn o timid hela tiden:D

Har dock haft stora behov av tomater, jordgubbar, chokladpudding och hummer, det sista var inte helt kostnadseffektivt. Trodde jordgubbarna var dyra men icke. Ska kanske tillägga att det inte var allt vid samma graviditet.
 
Sv: Gravid

Första tecknet var en otrolig trötthet, sen kom inte mensen, sen började det göra ont i ljumskarna (typ mensvärk) sen så började känna alla lukter bättre.

Sen kom illamåendet och brösten började växa...

Sen kommer en massa annat....
 
Sv: Gravid

mitt allra första symptom var att de smakade järn i munnen. Kunde känna att de luktade järnstaket ur munnen på mig:o. De var innan jag ens misstänkte att jag var gravid.
 
Sv: Gravid

Jätteont i brösten och stooor aptit. de kände jag nästan på en gång när ägget var befruktat. ett par veckor senare började helvetet med illamåendet.
 
Sv: Gravid

Utebliven mens och ont i brösten var första tecknet.
Sen kom tröttheten; den stoooora tröttheten. Och lite illamående.. och sen växte magen. Och växte, växte och växte. Och växte lite till. ;)
 
Sv: Gravid

Eftersom min mens alltid varit väldigt oregelbunden kunde jag tyvärr inte ana något på grund av att den "tog tid på sig".

Däremot hade jag ont i magen konstant i en vecka, detta var bara 2-3 veckor in (minns inte riktigt). Sen tyckte jag det var obehagligt varje gång sambon rörde brösten på mig. Det var det som ledde till grav.test... :smirk:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 526
Senast: Jahopp
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp