Gravid trots P-piller?

Tink

Trådstartare
På bipacksedeln till P-piller står det ju att det är mycket ovanligt att man blir gravid vid ätandet.
Men jag tycker man hör lite nu och då om personer som påstår att de minsann blev gravida trots att de tagit sina piller på regelbundna tider.
Är det vanligare än man kan tro? Är det någon här som varit med om det?
Jag äter p-piller, brukar alltid få mens runt samma tid och dag varje månad.
Men ingen mens har kommit än...
 
Sv: Gravid trots P-piller?

Jag blev gravid på p-piller. Sista gången jag hade glömt ett piller var 6 mån tidigare, så det fanns ingen lucka eller liknande. Jag hann äta dom i 1 år, och sen blev jag gravid.

Nu har jag p-spruta, det har åtminstone fungerat innan :p
 
Sv: Gravid trots P-piller?

min bonus mamma har två p-piller barn, varav det första fick hon när hon var endast 17 år gammal. Så visst, man kan bli med barn ändå.
kommer inte ihåg till vilka % p-piller skyddar, men om man säger att det skyddar till 99% så är det ju en på hundra som blir med barn.
 
Sv: Gravid trots P-piller?

min syster blev gravid medans hon åt p-piller..
vet dock ej om hade missat nått piller, med det har jag inte hört något om
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 408
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 154
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 044
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp