Gravid, p-piller

P

Pamela

Ni som har blivit gravida, trots att ni tog p-piller, hur märkte ni att ni var gravida?
 
Sv: Gravid, p-piller

Jag vaknade en morgon och mådde sjukt illa och spydde så fort jag rörde mig. Jag hade ingen mens eftersom jag sköt upp den/tog bort den med hjälp av p-pillrena (Väldigt stark mensvärk i 1 vecka annars), så illamåendet var enda tecknet som jag kunde märka av.
Jag åkte och köpte ett test direkt, för jag spyr extremt sällan, knappt ens vid magsjuka.
Det skrek positivt innan jag ens kissat klart på stickan..
 
Sv: Gravid, p-piller

Okej. Tack för svaret! :)

Jag tror att jag kanske är gravid trots att jag faktiskt aldrig har missat ett piller. Men jag vet inte om det kanske är för tidigt att ta ett test, så jag tänkte höra hur ni andra har upplevt det. Man kan väl kanske blöda som vanligt när man tar placebopillrena trots att man är gravid? Det är ju ingen vanlig mens så att säga.
 
Sv: Gravid, p-piller

Jag fick mensvärk, men mensen kom aldrig. Annars har jag mått helt som vanligt. Mina bröst är lite större och lite ömmare, men det har de kunnat vara i perioder. JAg är finnig
När jag testade trodde jag absolut inte jag var gravid och jag har fortfarande inte kommit över chocken.
 
Sv: Gravid, p-piller

Så vanligtvis får man ingen mellanblödning mellan p-pillerkartorna?
 
Sv: Gravid, p-piller

Jag tror du ska ställa frågan någon annastans än på Förälder-forumet. Jag tror de flesta här faktiskt behöll sitt barn och blev föräldrar. :p
 
Sv: Gravid, p-piller

Ni som har blivit gravida, trots att ni tog p-piller, hur märkte ni att ni var gravida?
Mensen kom inte under den hormonfria perioden, testade en bit in på nästa p-pillerkarta för att slippa noja, och oj vad chockad jag blev av resultatet...

Ni som blev gravida trots p-piller - vad gjorde ni då? Gjorde ni abort eller behöll ni det?
Det blev en sån här: :love:
16637800.jpg

(fast hon var förstås lite mindre från början... :angel:)
 
Sv: Gravid, p-piller

jag kan inte säga nåt om hur det vanligtvis är, så var det för mig. Jag hade gått 8 fulla veckor innan jag fick veta
 
Sv: Gravid, p-piller

Åh, vilken underbar! :love: :love: :love:

Pamela: Jag ställde frågan här för här finns BÅDE föräldrar och icke-föräldrar. Och jag undrar mest om det är större risk att det blir handikappat eller så.
 
Sv: Gravid, p-piller

Visst, visst... Men jag tror i alla fall att man får en större spridning på svaren (och fler svar) om man frågar i ett annat forum (senior ex.vis).
 
Sv: Gravid, p-piller

Vilken söt en. :)
Som tur är behöver ju inte oplanerad betyda oönskad. :)
 
Sv: Gravid, p-piller

vi hade varit uppe i norrland å hälsat på min mamma å syskon. där uppe började jag må lite konstigt men tänkte inte mer på det.
på vägen hem i bilen så började mina bröst ömma som tusan!

skulle ha mens just då så trodde att det berodde på det.

ingen mens kom. vi åkte till strömstad å skulle fira påsk. vi hade så köpt med oss nån flaska vin å lite öl. men bara för att vara på säkra sidan så åkte vi in till stan å köpte ett test innan middagen så jag inte skulle dricka alkohol till maten om det skulle vara något.

vi åkte till stugan igen, jag gjorde testet och ropade på min man!

det visade plus å jag trodde inte det var sant!

så jag skickade in honom till stan igen för att köpa ett till test att ta morgonen efter.
det var en halvtimma kvar till apoteket skulle stänga å vi bodde 2 mil utanför stan men han hann :D
så gjorde jag testet på morgonen dagen efter å det visade fortfarande att jag var gravid.

blev lite paff, sonen var inte alls planerad, men lika välkommen ändå!
 
Sv: Gravid, p-piller

Ni som har blivit gravida, trots att ni tog p-piller, hur märkte ni att ni var gravida?

Första gången så märkte jag inget och min gynläkare upptäckte att jag var gravid vid en undersökning, då var jag i v 11 och gjorde abort veckan efter.

Andra ggn så upptäckte jag det i v 7 för att jag mådde dåligt av alla lukter som fanns och den knodden är idag 7 år gammal.

Jag hade "mens" bägge gångerna och det är av den anledningen som bägge graviditerna upptäcktes så sent.
 
Sv: Gravid, p-piller

Visst, visst... Men jag tror i alla fall att man får en större spridning på svaren (och fler svar) om man frågar i ett annat forum (senior ex.vis).

Det behöver inte vara så, det kan finnas flera här som har gjort abort efter att dom blivit gravida trots preventivmedel. Jag är en av dom som både behållt och gjort abort.
 
Sv: Gravid, p-piller

För 10 år sedan blev jag gravid trots att jag åt p-piller och abort var i det läget enda alternativet. Inget jag ångrar, var inte mogen att skaffa barn då & hade inget riktigt förhållande med den killen.

Märkte att jag var gravid genom att mensen uteblev, men det förtängde jag rätt bra. Var först då jag började att må fruktansvärt illa i princip dygnet runt som jag anade oråd och testade. Då var jag i v.8 och fick tid för abort i princip direkt.
 
Sv: Gravid, p-piller

Jag vaknade en morgon och mådde sjukt illa och spydde så fort jag rörde mig. Jag hade ingen mens eftersom jag sköt upp den/tog bort den med hjälp av p-pillrena (Väldigt stark mensvärk i 1 vecka annars), så illamåendet var enda tecknet som jag kunde märka av.
Jag åkte och köpte ett test direkt, för jag spyr extremt sällan, knappt ens vid magsjuka.
Det skrek positivt innan jag ens kissat klart på stickan..

Smma sak här med min lille plutt.
 
Sv: Gravid, p-piller

Första gången mådde jag jätteilla och trodde att jag fått magsjuka. Sen trodde jag att jag bara mådde almänt psykiskt dåligt eftersom det just tagit slut med min sambo. sen kom ingen mens och jag tog ett test....
Blev abort den gången.

Andra gången så mådde jag illa på morgonen, fortatte tvinga i mig mitt morgon kaffe tills jag kom på att det var kaffet som fick mej att må illa och då lade jag ihop 1+1;) Har inte kunnat dricka kaffe under dom tidigare graviditerna. Och resultatet blev barn nr.3:love:
Janina_1868.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
966
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 413
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: annersia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp