gravid och svårt att sova?

Sv: gravid och svårt att sova?

Det är just det som är risken med naturmedel, många tror att de är ofarliga bara för att det är baserat på växtextrakt. Fast det kan vara precis lika skadligt som om det vore läkemedel, skillnaden är att det inte gjorts några studier som sagt...
Och så kanske man får en rekommendation från någon, som hört från någon annan att det ska kunna gå bra att använda. Är man då inte källkritisk så är ju risken att man ge barnet fosterskador för att man stoppar i sig något olämpligt.

Hehe, jag har redan ätit kalk- och magnesiumtillskott ett bra tag. Mitt mjölk-hinkande upphörde efter bara några dagar och några benkramper har jag inte heller...
Men tanken är god :)

Ja man gör så gott man kan. :) Det har hjälpt mig jättemycket att ta magnesium, har dock fått öka till maxdosen (2 tabl) på sistone. Jag märkte också effekt på mitt mjölkdrickande (jag tar också kalcium + D, eftersom jag har ett sämre upptag pga magsäcksoperationen). Förra graviditeten tänkte jag inte på att ta kalciumtillskott, i slutet drack jag minst 2 liter mjölk om dagen. :D

Livsmedelsverket avråder ju från att ta naturpreparat utom i de fall där läkare på MVC råder till det specifika naturpreparatet.

(Läkare får väl inte ge råd om preparat som inte är godkänd heller)

Hmm jag fick en tankeställare nu...

Jag åt magnesium. Maxdos så ofta jag kom ihåg alltså inte varje dag pga att det kan hjälpa mot foglossning och troligtvis lindrades det. Dessutom försvann vadkrampen och jag hade nästan ingen halsbränna alls! Jag drack oxå hallonbladste. Men andra som druckit teet har ändå fått långvariga och smärtsamma förlossningar. Du säger det lindrar dina sammandragningar? Jag födde på 57 min utan smärta knappt med värkar på styrka 30 på Ctget... kunde pratat och andas lugnt genom värkarna!

Samband???

Man kan väl inte direkt överdosera magnesium sålänge man håller sig till max 4 om dagen?

På min burk står det 1-2 tabletter/dag, så jag utgår från det. Det kan säkert vara olika styrka på olika märken och därmed olika maxdos? Överdosering och ev biverkningar vet jag tyvärr ingenting om.

Jag fick tipset om magnesium mot sammandragning genom ett program där de opererade tvillingar inuti livmodern. Mitt under operationen fick mamman/livmodern kraftiga sammandragningar och de var rädda att förlossningen skulle starta och i så fall skulle tvillingarna gå förlorade, eftersom det bara var v 22 (eller nåt sånt). De gav då mamman massiv dos magnesium intravenöst och sammandragningarna i stort sett upphörde. Operationen lyckades och mamman födde sina tvillingar när det var dags. :)

Jag har haft väldiga problem med mycket kraftig och smärtsamma sammandragningar i stort sett hela graviditeten. Hade pga det (?) + lågt sittande moderkaka lite jobbiga blödningar runt v 10-13, som tack och lov försvunnit. Tack vare programmet jag såg fick jag idén att testa och det har fungerat mycket bra. :laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 066
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 122
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈