Gravid och rida

Emma-pemma

Trådstartare
Ja, jag vet att det funnits tusen trådar i detta ämne genom åren, men jag hittade inte svar på det jag sökte.

Jag är i vecka 20, och väntar mitt tredje barn. Då jag varit bortrest har min häst stått i nästan två veckor, men i lördags var det i alla fall dags för en liten ridtur. Jag kontaterade att magen vuxit sedan sist, och att jag verkligen fick ta i för att få igen ridbyxorna. När jag sedan hade ridit en stund fick jag jättemycket håll, har nog aldrig fått det till häst förut. "Hållet" satt på höger sida, den sida som bebisen ligger upp mot på mig. Vad tror ni? Är det någon annan som kännt samma sak? Blev det bättre av att köpa större ridbyxor, dvs kan orsaken ha varit att jag klämt in magen i de för trånga byxorna? Jag har märkt att jag blivit tröttare och fått sämre flås den sista veckan, kan det ha något samband?

Jag märkte inte av detta med första barnet, då slutade jag träna när magen började skumpa för mycket, men kunde skritta och galoppera tills några veckor innan barnet kom. Med barn två slutade jag rida tidigt eftersom vi köpte gård som behövde renoveras.
 
Sv: Gravid och rida

När jag red sist ( i v 32) så fick jag också jättemycket håll i ena sidan. Tror inte det har ngt mer byxorna att göra eftersom jag red i pösiga mjukisbrallor.
Vet inte vad det beror på men det var inte vidare skönt iaf så jag har inte ridit sen dess.
 
Sv: Gravid och rida

Jag är också i v 20 och red förra veckan. Jag fick inte håll eller kände ngt alls men så tog jag det väldigt lugnt (skritt och liiite trav)
Däremot får jag kramper i sidan när jag har för trånga byxor. Sätt ett gummiband eller rid i stora mjukisbrallor!
 
Sv: Gravid och rida

Mellan v.20-30 fick jag också jättemycket håll direkt jag red även om jag bara skrittade i skogen, det spelade ingen roll om jag hade ridbyxor eller stora mjukisbyxor. När jag red sist gång, i vecka 33 ungefär, kände jag absolut ingenting och var jätteförvånad över att det gick så bra...tills jag hade suttit av, då kändes det som bäckenet var på väg i olika riktningar och jag kunde knappt gå dagen efter.
Sedan dess har jag hållt mig på marken ;)
 
Sv: Gravid och rida

Ja, det var faktiskt bara skritt, även om hästen skrittade på bra. Det gick över när jag travade (uteritt). Kommer nu ihåg att jag fick mjölksyra i benen under en period med första barnet. Jag red i 10 min, fick skritta så att mjölksyran försvann i vänster ben, red 5 min till, och fick skritta så att mjölksyran försvann i höger ben. Sedan kunde jag rida nästan som vanligt. :p

Till Ritzo: Ska se om jag kan hitta några större ridbyxor. Jag tror att jag har ett par för stora någonstans, som jag red i när jag väntade första barnet. Annars får det väl bli långkalsonger och termobyxorna, men det är inte optimalt när man ska träna. I söndags fick det bli tömkörning istället.
 
Sv: Gravid och rida

Jag fick som håll när jag travade när jag var runt v.20, skritt och galopp gick bra. Det gick över sen. Jag pressade aldrig ner min mage i några ridbyxor men mina ridbyxor är utrustade med extram hög midja, typ under brösten, har alltid var obekvämt så jag vikt ner men när jag red och var gravid vek jag upp midjan så den hamna ovanför magen och jag tycker det kändes bättre då, som om magen hölls på plats.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 288
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp