Gravid? Hur kändes det innan?

Sv: Gravid? Hur kändes det innan?

Var är TS?!
Så här får man inte göra. Skapa en tråd, säga att man ska pissa och sen vänta med svaret i 10 timmar :crazy:

:D

nåååå nu måste du ju ha kunnat kissa.....jag är ju nyfiken!:D

Är faktiskt också lite orolig för det:o
Skulle haft min mens den 1-2 men inte fått den än.
Så ska iväg och köpa test idag.
Skulle det vara positivt så hoppas jag att det inte gått för lång tid för abort än. Helt fel läge för ett barn till nu.
Alldeles för tidigt Isak är ju bara 5 mån än

man får göra abort rätt långt in i graviditeterna...

men jösses vad sällan den där människan måste kissa :eek:

nä he, då har jag väl fel då... varför mår jag så illa när jag har drukit vatten då?

allergisk mot vatten :eek::rofl:kan man vara det?:rofl:

oki men hrm hur gör dem det då?

Du kanske dricket vatten för fort eller för mycket på en gång.
Då kan jag må illa alla fall

de skrapar eller nåt sånt... tror man kan göra till v 12 men jag hade en kompis som hade gått 3,5 månad och sen ångrade sig och hon gjorde abort, men då krävs det säkerligen nåt special tillstånd... hon hade ju börjat få mage och allt.

Jag dricker max ett glas i taget, så så mkt dricker jag ju inte, men nu tar jag päronjuice istället, då mår jag inte illa!

Jag har känts mig precis som att jag skulle få mens när som helst, men den kom aldrig.

Men det som var annorlunda, i alla fall andra gången, var att jag kände "konstiga" lukter och att jag sprang och kissade ofta. Och det var väldigt tidigt.

JAg testa ju potitivt för snart 2 veckor sedan (25/8)
Vi har testat bara så där en ggn men då tog det sig inte, sen valde vi att vänt aett tag (av olika anledningar) o jag kunde inbilla mig att man kände vissa saker...

Denna ggn var jag bombsäker på att mensen skulle komma för jag hade ömmande bobbs o så, men när den ej kom den 23 aug så hmm då funderade jag lite..på måndagen köpte jag ett test o det krek GRAVID, jag hade alltså inte känt ett piss innan, dock var jag så insnöad på att mensen skulle komma....och vi hade sex EN ggn på hela den månaden.....innan ÄL...

Jag tror abortgränsen är tom v.18. Sedan fram till och med v. 23 krävs speciellt tillstånd från socialstyrelsen. Alltså kan man göra abort rätt länge. Men det går nog att kolla på soc.styrelsens hemsida.

Min syster kom till trots kopparspiral, så nog händer det.

Men kan man verkligen ta ut spiralen om man blivit gravid? Att plocka ut den borde ju dra med sig allt innehåll i livmodern?

haha nej det antog jag, det var mest en fråga till mig själv i mitt eget huvud :rofl: men jag antar att den kom på pränt oxå :angel:

eftersom att du har en syster som kom till när kopparspiralen var där så måste det ju gå, ellerhur? ;)

nu blev jag mer orolig... ingen mens än iaf... mina flytningar brukar försvinna några dagar innan... men icke... :eek:

men jag ska hålla ut tills slutet av nästa vecka...

Men vart är TS? :mad:

Det stod att man skulle plocka ut spralen omgående eftersom missfalls risken är STOR om man låter den sitta kvar.

Min syster kom till trots kopparspiral, så nog händer det.

Men kan man verkligen ta ut spiralen om man blivit gravid? Att plocka ut den borde ju dra med sig allt innehåll i livmodern?

De kollar med vul hur spiralen ligger och bedömmer sen om den ska få sitta kvar eller plockas ur.

de skrapar eller nåt sånt... tror man kan göra till v 12 men jag hade en kompis som hade gått 3,5 månad och sen ångrade sig och hon gjorde abort, men då krävs det säkerligen nåt special tillstånd... hon hade ju börjat få mage och allt.

Jag dricker max ett glas i taget, så så mkt dricker jag ju inte, men nu tar jag päronjuice istället, då mår jag inte illa!

Här är en bra sida med en animering hur abort går till (finns även hur en befruktning går till och en förlossning)

http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=2388

En anledning till att jag trodde att jag var gravid var för min mage blev större och jag inte kunde knäppa byxorna ;)

nu har min mens kommit iaf, än så länge väldigt lite... och jag brukar ha mer mensvärk, men det spelar ju ingen roll, sånt ska man INTE klaga på ;)

KL

Men hallå :eek:

Vart sjutton befinner sig TS?

Har toatrollet tagit henne mån tro?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 225
Senast: Tora
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 041
Senast: Lupin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar