Gravid? Hur kändes det innan?

Sv: Gravid? Hur kändes det innan?

men snälla nån! hur sällan kissar du?

jag är ju så nyfiken att jag inte kan sitta still! :banana:

Jag kände just ingenting.

Vårt barn var planerat och i månader hade ja känt varenda symptom, men så kom inte mensen, och jag kände ingenting!

Någonting sa mig att jag är gravid och när jag väl testade så vart de positivt på en gång ;)

Men herregud..väntar med spänning... vad långsamt tiden går!:laugh:

trodde det var allmänt känt att vatten är magretande, har du tex magsår så får du inte dricka rent vatten.

men hallå????

varför har vi inte fått veta nåt än?!

Tänkte att jag postar denna tråden här eftersom ni säkert har större erfarenhet inom ämnet.
Har trott i ungefär 10 dagar att jag snart ska få min mens, känns som de brukar jag göra innan med en lätt mensvärk. Förutom att den inte dykt upp ännu då.
Skulle haft min mens den 27e och nu är den som sagt drygt en vecka sen.
Är även sjukt sjugen på vissa maträtter men de kan ju vara en inbillning.
Va tror ni? Och hur kändes det innan du blev gravid? (Du som varit/ är det)
Äter inga preventivmedel och det blir inte direkt olycklig om jag skulle vara gravid. Vill dock inte jaga upp mig i onödan och springa å köpa test.

tacksam för många svar!

Lägg till spänningar i brösten, rejäl PMS, värmesvallningar och oförklarligt illamående så har du exakt hur jag kände mig 1-4 veckor efter ägglossningen när jag blev gravid.

Jag köpte test en dag efter beräknad mens, och visst var det knodd i magen... Jag valde dock att ta bort.

/Migo
litar aldrig mer på kondomer.

trodde det var allmänt känt att vatten är magretande, har du tex magsår så får du inte dricka rent vatten.

Allmänt känt? Jag har aldrig hört talas om det, varken som patient med magsår eller som undersköterska.
Har man magsår svider allt. Sen kan vissa saker vara mindre lämpliga, men dit har inte vatten hört, i min bok.

vatten magretande? Jag har alltid kopplat ihop det med temperaturen- stor mängd kall vätska i en arg mage= kommer upp igen.
Om man bara smuttar eller dricker rumstempat vatten så reagerade iaf inte jag alls lika starkt.

då är nog min mage jämt irriterad då, för jag mår jämt illa när jag har drukit vatten, och en av mina kompisar sa att hon absolut inte fick dricka rent vatten för att det var magretande, varför tog jag dock aldrig reda på...

Så vad ska man dricka då som inte är magretande? *nyfiken*

jag kommer ihåg att jag gav henne massor förslag, men hon nobbade alla... och vad hon sen sa kommer jag faktiskt inte ihåg :o

*trådlån*
Men oj, jag som i flera månader trott att du var en kille :o Vad pinsamt!!

Jag har som enda symptom vid alla mina graviditeter har precis som molande mensvärk och en lätt metallsmak i munnen.

:rofl:

Det är folk ute i den verkliga världen som också har gjort det misstaget (en lärare i gymnasiet trodde jag var kille en hel termin), så du behöver inte skämmas:D

(vad är det som har fått dig att tro det?)

Metallsmaken känner jag också igen!

/Migo
i allra högsta grad en hon

Tror jag fått för mig att ditt nick är manligt...det finns nån mer jag har fått helt om bakfoten också har jag upptäckt *s*

kl

Men åh, här läser man med spänning och tror att man ska få veta något om kisseriet, men icke!
Spännande, spännande!

Jag hade inga symptom förutom molvärk innan jag testade mig. Trodde att det var vanlig mensvärk och väntade och väntade på mensen. Men den kom aldrig så jag tog ett test och då var det positivt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 225
Senast: Tora
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 041
Senast: Lupin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar