GRATTIS JESSE...

Det vet du väl,att ju bättre det gått,desto längre tid tar det att komma hem ;).
Lines-been there,done that :D.

Ja, fast han vann ju inte med två längder ;) :D . Nä, han var faktiskt hgelt okey, kusken körde jättebra med honom och drev honom inte alls till slut. Tog ledningen och öppnade på 24, han är rackarns snabb ut min lilla trållepålle, varvade på 28, fick tryck och släppte och följde sedan bara med utan press...Det gick som på nålar sista biten och hade kusken gett honom en lusing då hade han med all sannolikhet felat, men tack och lov så satt han bara där stilla och lät han trava som han själv ville :bow:?! Hade 78 i puls efteråt och såg nöjd och belåten ut..

Jag trodde faktiskt att det skulle gå åt pipan då han var grishet innan start och kusken körde en 3-4 varv i ganska raskt tempo. Samtidigt gick en vagn sönder, en annan var tvungen byta hjul och en tredje fick något annat materialfel så jag tänkte att nä nu har han stressat upp sig för mycket men det var nog din dunderspruta som höll han i skinnet :D . Han råkade få hela sprutan :o, han är ju så stor, tjock och rund så jag gav han allt :o .

Nåja, det är en dag i morgon också som kommer att bli bra mycket senare än idag(midnattstrav) så det börjar väl bli dags att snart gå och lägga sig. En sådan här bra travdag har det inte varit på länge-en tredjeplats och två fjärdeplatser...nu vänder det ;) :D
mvh jesse

Va synd att han inte var kolugn :D men va fan....jag blev iallafall glad att han skötte sig.....kanske du hade fått plocka ner han från nån björktopp annars :rofl: :rofl:
nää, heja på grabben...snart kmmer nya lopp och det är bra för självförtroendet att få gå felfritt och matte e gla :p

Han var faktiskt jättestressad före inne i stallet också så jag tänkte att den där jädra sprutan gjorde ingen skillnad, men den kanske gjorde det ändå :D . Jag är faktiskt jättenöjd med honom, "helt okey" kanske lät lite lågt :confused: . Ja, det är precis såna här lopp han ska ha och en eloge till kusken som körde honom så bra :bow: .

Han var faktiskt anmäld till veckan men den banan strök den proppen pga för få anmälningar :mad: Det som är mest irriterande är att det var färre anmälda i snabbloppet men det kör de ändå :devil: Snacka om att vilja ta död på kallblodsloppen :mad: . Det var synd för han hade stått perfekt inne i det loppet :cry: och fått möta lite sämre hästar ;) . Näja, det går fler tåg snart..Kanske kommer med en beställning igen ;)
mvh jesse

grattis!
vi kan kanske köra nån kombination (vi har ju trots allt båda köpt "grejer" från martha :cool:). Min pålle stod nämligen och SOV inne i stallet innan loppet (mellan värmning och lopp) men var lika stressad som vanligt under loppet...

Grattis! Skönt att det börjar vända nu!? :D ;)

Men jag håller med dig, vissa verkar göra allt för att ta död på kallblodssporten. Så fort det är ett kallblodslopp med lite anmälda hästar så gnälls det, men ingen säger något om det är ett varmblodslopp med fem hästar anmälda och två strukna till start. :mad:

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 478
Senast: Zpunk
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
853
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur