Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar, jag har också funderat på kardborren som en svag punkt. Men nu har jag köpt en ändå (fast jag ska åka och byta till en större modell) och jag hoppas att den ska fungera.
Jag återkommer med info om hur det går!!
oh, den där har jag inte sett! En sådan skulle jag vilja prova göra fast i gummi istället (som glob*sen är) får för mig att det inte ska ge lika mycket skav.
vart får man tag på tjock gummi?
Kl
Generellt tycker jag att det är djurplågeri att sätta på dem en munkorg- om det inte är en fånghäst.
unghästar klarar som regel av bra bete.
har man en äldre häst får man släppa den på sämre bete- inga problem i torkan, annars får man rida den o hålla den ifrån betet x antal h/ dag.
Är inte riktigt överens med dig här. Jag har en Green Guard på min extremt lättfödda Welsh Cob. Fick inhandla en sådan raskt då hon visade tecken på att "pulsa på" i alla fyra. Fick finadyn trots att vi inte var säkra på en ev. fångdiagnos (fanns inga andra symtom alls) och hovslagaren ser inga tecken på detta heller. Hon kan, tack vare GG, gå på betet med sin flock. Hon äter, dricker och får komma in och få salt i samband med när hon tränas. Det hade varit mer synd om henne om hon fått stå i en egen mager hage utan sällskap...anser jag. Hon är inte det minsta störd av sin GG och redan efter en timme visste hon precis hur hon skulle få i sig gräs genom den. Hon är nu i bra form och tränas som vanligt.Kl
Generellt tycker jag att det är djurplågeri att sätta på dem en munkorg- om det inte är en fånghäst.
unghästar klarar som regel av bra bete.
har man en äldre häst får man släppa den på sämre bete- inga problem i torkan, annars får man rida den o hålla den ifrån betet x antal h/ dag.
nu vet jag inte vilken munkorg du har, men när jag hade greenguarden på donnan och slängde in en sådan där mineralbytta i hagen så fick hon i sig det superbra! hon lixom drog den längs med och så lossnade det och "korvade upp" sig så kunde hon slicka! och om jag inte minns fel så finns det väll sådana med salt i också? om inte alla har det? skillnaden mellan dem och en salsten är att de är fast pulver (eller hur jag ska förklara) som lossnar bättre. kanske kan vara en ide?
funkar det inte att ställa dem i bildäck heller?