Alltså, det går ju att träna bort beteenden hos många andra djur med hjälp av avledning, ignorans etc så jag förstår inte varför man inte ska kunna göra detta med människor. Jag har ju själv kört på "ställ tillbaka den" eller om barnet slagit på glasskåpet "klappa fint" och fått resultat. Faktiskt bättre sådana än med stränga nej (har omedvetet gjort ett test på det med olika saker barnet gjort) osv. Finns ju viss forskning på att det är bättre att ge positiva uppmaningar än att fya beteenden om man vill ha mer långsiktig lösning men absolut, du måste ju själv tro på metoden för att det ska bli ett bra resultat. Är du övertygad om att du måste sätta gränser på det sättet du beskriver och att det aldrig skulle funka att rätta till det med uppmaningar exempelvis är det ju rätt kört för dig att prova det för det lär inte ge det resultatet du tänker dig.
Om du fortfarande söker alternativa lösningar på era konflikter tipsar jag fortfarande om boken fem gånger mer kärlek. Jag tror att du fortfarande kan plocka några bitar av den. Man köper inte allt men lite här och där finns det.
Om du fortfarande söker alternativa lösningar på era konflikter tipsar jag fortfarande om boken fem gånger mer kärlek. Jag tror att du fortfarande kan plocka några bitar av den. Man köper inte allt men lite här och där finns det.