Gränsen??

S

SoCameA

Hoppas tråden ligger rätt nu :angel:

Stallet ligger ganska nära en skola och idag hörde jag som vanligt lite skrik. Går ut för att tömma pållarnas vattenhinkar när jag ser ena tvååringen springa för fullt. Går ner för att se vad som står på och ser ett gäng killar från femman sexan stå utanför hagen. En står och leker med vattenslangen (vattnet var iof. avstängt men iaf...) En annan står vid grinden och flaxar med armarna och skriker! (Barnen had varit på nån "utflyckt med skolan, hagen ligger inte precis vid vägen utan de hade gått ner till den) JAg blir väldigt arg (tror inte ens jag kom ihåg vad jag hette just då :angel:) killarna som står och tittar på skrattar ända tills de ser mig komma klampandes, då slutar de tvärt :D

Går först fram till han med slangen, och ryter till honom att lägga av, han ser ut som om han ska kaxa emot men ser min Om-blickar-kunde-döda-blick och går skamset upp till sina kompisar. Han som står och skrämmer hästarna har hört att jag kommit så när jag stampar vidare mot honom ser han livrädd ut :devil: Frågar argt vad f*n han håller på med och säger till honom att aldrig mer göra om det. Även han går skämmandes därifrån och gänget släntrar bort mot skolan.

Medans jag står och lugnar tvååringen kommer deras lärare (ca. 5 minuter efter :crazy:) sa inget då men undrar: Ska man göra det?? Be de hålla koll på sina elever??

Inget allvarligt hände men tvååringen var rejält uppjagad och hade trampat sig med brodd (äckligt sår) och hennes hag kompis hade redan innan sår på benet och var helt svullet.

Kan man acceptera detta?? Vad hade hänt om jag inte kommit ut :eek: :mad:

Kanske överreagerar men nu har jag iaf. skrivit av mig :smirk:

Sv: Gränsen??

Gå in på lärarummet med lite blodiga lindor och kräv att de gör sitt jobb med att hålla koll på barnen och lära ut dem lite vett.
Gör ungarna det igen så kan du ju altid följa efter dem till skolan och skämma ut dem inför alla andra med en utskällning.

(Lite på krigsstigen själv här :/ )

Tack :)

Haha, jag var så arg att jag skakade efteråt :crazy:

Cinta: Vad hänt dig??

Har precis lyssnat på tjejkommpisen. Hennes pojkvän är en j'*a idiot! Narko, nästan misshandlare och nu till på köpet otrogen med just den person som han inte ska (inte för att han ska vara otrogen nånsin men iaf).

BRIST PÅ RESPEKT!!

jag hade blivit så förbannat arg!..
.
kommer ihåg när några ungar höll på o lekte o sprang i stallgången i mitt gamla stall som jag hyrde... hästarna var helt förstörda o ungjävel säger till mej... "MIN morfar äger faktikst det här stallet
ja!??! o jag betalar för o stå här....!! :mad: o om ni inte slutar leka här NU så ska jag se till att du aldrig VILL leka här mer!!!:devil:

dom lekte aldrig mer i stallet! :angel:

Blev lite förvirrad.. :D trodde att det var ett barn som var 2 år som sprang runt i hagen, allså fattade inte att det var en häst! :D
och att du fick lugna detta barnet.. hihi! Insåg att barn inte har broddar och förstod att det var en häst... lite rörigt kanske!

Klart du gjorde rätt! Ungar som inte är snälla mot djur skall man säga till!

Haha, ja nu när jag läser det förstår jag vad du menar :rofl:

Jag blev väldigt arg, som sagt inget allvarligt hände men det hade ju kunnat :cool: Tänkte först slå de men kom på att jag hört nånstans att att det konstigt nog INTE var tillåtet :angel: :devil: :eek:

Säg inte bara till den läraren!!! Säg till ALLA lärare!!! De ska ha koll på sina elever! Och skulle det bli nåt mer så kräv att de tar upp detta med elevens/elevernas i frågas föräldrar!

Jag skulle bli deras värsta mardrömm om de gjorde så mot mina hästar.

Gå in på lärarummet med lite blodiga lindor och kräv att de gör sitt jobb med att hålla koll på barnen och lära ut dem lite vett.
Gör ungarna det igen så kan du ju altid följa efter dem till skolan och skämma ut dem inför alla andra med en utskällning.

(Lite på krigsstigen själv här :/ )

Jag gjorde något liknande.
när jag hämta min lillasyster en dag i skolan så var det några ungar som gick i kanske 5-6 som stog och hade en katt i famnen sen så använde dom den till en fotboll och jag bara flög dit och tog tag i armarna på dom och drog in dom till läraren och pratade högt som f*n och sa nästa gång ni inte har koll på barnen så anmäler jag dig för djur mishandel och läraren rodnade rigält. för h*n viste att dom var bråkiga och gick utanför skolgården. (synd om lilasyster min bara hon förstog ingenting och eftersom jag var så arg så var jag lite små tjurig mot henne)

Vissa ungar ska spikas upp på väggen som varnande exempel för andra ungar,,,,och på väggen brevid kanske man kan placera alla lärare/föräldrar mm som inte håller koll på det dom ska :devil::devil:

Jag tycker du ska be om att få komma till klassen där pojkarna finns och visa upp ev. blodiga lindor DÄR och visa att hästarna gjorde faktiskt illa sig och förklara att fast det är kul att se hästarna springa så får man inte stressa runt dom sådär för att det kan sluta illa.

Barn tycker det är häftigt när hästar galopperar runt, så är det bara, och dom har inte en aning om att det kan vara något dumt med det. Att pojkarna såg skamsna ut och gick därifrån betyder att det inte är några riktiga busar egentligen, hade dom varit det hade dom stått där och gett dig en skopa ovett. Kan inte tänka mig att dom ville skada hästarna.

Visa att hästarna kan faktiskt göra illa sig så gör dom inte om det, det är bättre än att be läraren säga något.

Jag hade ringt till skolans rektor och berättat vad som hänt och att läraren som hade ansvar för pojkarna just då inte klarade av sin uppgift.

Jag tycker du ska be om att få komma till klassen där pojkarna finns och visa upp ev. blodiga lindor DÄR och visa att hästarna gjorde faktiskt illa sig och förklara att fast det är kul att se hästarna springa så får man inte stressa runt dom sådär för att det kan sluta illa.

Barn tycker det är häftigt när hästar galopperar runt, så är det bara, och dom har inte en aning om att det kan vara något dumt med det. Att pojkarna såg skamsna ut och gick därifrån betyder att det inte är några riktiga busar egentligen, hade dom varit det hade dom stått där och gett dig en skopa ovett. Kan inte tänka mig att dom ville skada hästarna.

Visa att hästarna kan faktiskt göra illa sig så gör dom inte om det, det är bättre än att be läraren säga något.

:bow::bow::bow:
Mycket bra inlägg!

Jag har full förståelse för att TS blev rasande, det hade jag också blivit.
Och det hjälper säkert en del att skälla på barnen, de förstår att det var ett oacceptabelt beteende som gör vuxna arga - men det är inte alls säkert att de förstår VARFÖR.
Och ska de inte göra om dumheterna igen är det av allra största vikt att få dem att förstå VARFÖR.
Tycker alltså det är ett utmärkt förslag att, när ilskan lagt sig lite, knalla dit och ha ett lugnt samtal med ungar och lärare.

Jag hade (som förälder) definitivt uppskattat om någon tagit sig tid att förklara för mina barn om de gjort något så dumt!

Vuxen och vuxen, inte fyllt 18 än :angel:

Lindorna blev inte direkt helt nerblodade (som tur var) bara känns som om folk borde ha lite vett i huvudet... :(

Tack för alla fina svar:D :bow: Har några tjejer från den skolan i vårt stall som var där idag och de sa att killen skämt jättemycket sen :devil:

Tack än en gång :bump: :bump: :bump:

Jag skulle ha pratat med läraren och därefter tagit kontakt med skolan, läraren har ansvar för vad eleverna gör även när de är på utflykt.

Jo, händer det igen ska jag prata med läraren... Känns som om ungarna borde vet... Bor på landet med egna djur eller djur som grannar så de vet egentlige tror jag, de e desutom 12 år... De vet ju att man inte går in på folks tomter och hoppar på deras studsmatta :smirk: Eller, vart är dagens ungdom på väg :eek: :p

:bow::bow::bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 279
Senast: Zewz
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Nytt nick osv. Ja ni fattar... Jag behöver hjälp med att reda i dessa tankar med andra. Jag är bonusförälder åt två härliga ungar, den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 200
Senast: Nicknytt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Uppdateringstråd 30