• Avel
  • Trådstartare Trådstartare solregnen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 4 401
S

solregnen

Denna vackra hingst. Jag är helt såld på honom. Mest tack vare hans barnbarn som var en av de bästa hästarna jag någonsin ridit. drömmer fortfarande...:love:

Så nu måste jag höra. Vad har ni för erfarenheten av Grannus avkommor? Kan man fortfarande hitta en son eller dotter till honom eller är det barnbarnen som gäller om man skall köpa en egen Grannus kopia?

helt kär i hästen... måste hitta en!!!

Sv: Grannus

KickiH: vilka annonsidor var det? måste kika in...

PerK: Vad spännande!!! Vad blir det för härstamning på den vackra? Hur är stoet? Har hon haft föl tidigare? Hur är hennes psyke och arbetsvilja? Några meriter? Gud så spänannde!

Är också helt såld på Grannus och hans ättlingar. Har haft 5 barnbarn till honom. Alla har haft sagolikt temperament och hans tjusiga hals/nacke.

är själv oerhört förtjust i Gran Corrado e Grannus-ue Corrado I,men har avvaktat att ta in sperman för att Grannus som far skulle uppfattas som för gammalt.Han tävlar ju igen på int GP-nivå igen och i WC,så det blir bara fryst,men vilken skönhet och så modern i typen.vad tror ni?för egen del finner jag vissa hingstar som tidlösa,är deras främsta avkommor dessutom meriterade och högeleganta varför skall man då till helt ovprövade 3 åringar?
öppen för alla förslag!!

barb

Hej
Har haft ett sto efter Grannus hon var helt underbar. Hade ett psyke som inte många har. Tyvärr så hade hon en ryggskada så hon kunde inte brukas, men var tänkt att ha som avelsto men tyvärr så dog hon av någon konstig andledning. vet trodde att ett blodkärl sprack. Men hon hoppade som en kanon. Har nog inte haft en så trevlig häst någon gång. Skulle mer än gärna ha en sådan häst igen. Så jag håller med dig Grannus står högt i kurs hos mig med.

Kan aldrig tänka mig att Grannus blir omodernt. Hästen har ju "allt". Det verkar svårt att hitta barn till honom som är till salu. Den yngsta som jag hittat är 14 år. Ett avelssto. På tal om skador så var det en underlig skada på det Grannus stoet jag blev förälskad i.Fick ta bort henne efter 3 konvalens perioder. Blev aldrig bra. Och hon som bara sprang på transporten för hon visste att det vankades hoppträning... min lilla hjärta, vad jag saknar henne.
Den skönheten, arbetsviljan och kapaciten är svår att hitta... *suck*

Jag bara råkade hitta denna tråd... Jag vet att den är ett år gammal, men den var så intressant att jag var tvungen o se om någon är intresserad av att fortsätta lite?? Jag har ett sto e. Grannus nu, som ska iväg på betäckning imorgon!! Nån mer som har ett Grannus sto?

Kul!!
Jag hittade en sida om Grannus, och döm om min förvåning: han har faktiskt över 60gkd hingstar!! Om jag inte minns fel så har ex Contender ca 80?

Jag tror inte det.. han fanns med på frötuna gårds hemsida tidigare men den är inte längre aktuell.. Åsa Lundemo ngt heter ägaren iaf:)

Har ett barn barn till Grannus hon är efter hingsten Grandus eller Grandom som han heter i USA. ska betäcka detta sto igen nu och undrar vad för linjer man bör välja för att få en sån bra chans som möjligt med avkomman inom hoppning. Är det någon som sett någon samband med bra avkommor från en viss linje?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 943
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 316
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 555
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 053
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V