Grannens hund ylar!

doglover

Trådstartare
Och det är störande. Inte varje dag, men ofta. Ibland runt 6 timmar åt gången i sträck! :eek:

Vad göra? Dom bör ju vara medvetna om att det kan bli till problem om hunden lämnas ensam såpass länge flera dagar i veckan.

Finns det något jag kan göra?

Tänker ju på hunden, den kan inte tycka det är särskilt trevligt när den ylar så. Min hund ylade, jag skaffade hundvakt, punkt!

Sv: Grannens hund ylar!

Och det är störande. Inte varje dag, men ofta. Ibland runt 6 timmar åt gången i sträck! :eek:

Vad göra? Dom bör ju vara medvetna om att det kan bli till problem om hunden lämnas ensam såpass länge flera dagar i veckan.

Finns det något jag kan göra?

Tänker ju på hunden, den kan inte tycka det är särskilt trevligt när den ylar så. Min hund ylade, jag skaffade hundvakt, punkt!

Vet grannen om att hunden ylar?
Prata med grannen om det,tala om att det är störande.
Stakars hund,vilken ångest den måste ha!!:crazy:

Ingen aning....

Jag visste ju inte det, utan dom klagade direkt till hyresvärden.

Man kanske skulle gå upp och säga det till dom? Om dom inte är hemma skriver jag en lapp.

Den stackars hunden är en spets variant, vet inte vad det är för ras men det är ingen jätte hund.

Vi bor alltså på våningen under dom och den hörs.... Tänker på att det är synd om hunden, den verkar ju lida av ensamheten med tanke på att den verkar göra så varje gång.

Nu har den stackars hunden ylat och skällt oavbrutet i flera timmar.

Nu har jag fanimig fått nog!

*marsherar upp*

Berätta hur det gick. Min pojkvän har en granne som han bor väggivägg med och som äger två portugisiska vattenhundar. Den ena kan skälla oavbrutet, flera timmar i sträck när tanten är borta vilket är flera gånger i veckan. Börjar tidigt på morgonen (inte kul när man är ledig :devil: ) och slutar någon gång på eftermiddagen. Händer även kvällstid om matte är ute då. Hennes fd sambo och dotter bor på lägenheten ovanför men de gör inte ett skit. Ingen annan verkar reagera på det alt. göra något.

Tills jag kom :devil: det resulterade i ett artigt brev som beskrev problemen och att det inte var första gången som det hände som vi fäste på hennes dörr då hon inte var hemma en kväll då ena hunden skällde så det gjorde mig vansinnig.

Hoppas detta löser sig! Så får det inte vara! Dels får hunden i lägenheten inte störa grannarna, dels är det ett oskick att lämna hunden ensam på det viset! Jag har sagt det förut: man kan ringa eller maila kommunen, anonymt om man vill, antingen kommunens hälso och miljöskyddsnämnd ELLER djurskyddssektion om någon sådan finns. Beskriv problemet och grannens adress. Ibland får personen ett brev i brevlådan, ibland ett besök. Det brukar ta skruv! Lycka till och heja på dej som reagerar!!
Leta upp din kommuns olika avdelningar antingen i telefonkatalogen eller på nätet!

Dom var inte hemma *morr*.

Men vi märker väl när dom kommer hem, då sonen i familjen spelar så hög musik att vi hör vad som sjungs i låtarna.

Jag förstår inte vf dom ska ha hunden ifall om dom inte ens har tid för den på helgen?

Nu är det ju inte så vareviga dag och varje helg men ändå! Den verkar ju ha en sån ångest! Det bör den ha iallafall. Min hund var likadan, men lärde sig att vara ensam. Men det tog flera månader. I början fick jag ha hundvakt och sen när vi flyttade då det var andra regler för henne så lärde hon sig att vara ensam. Hon låg mest och sov då.

Nu vet jag inte hur det är med den här hunden, men irriterande är det!

Ja, man kan gå till hyresvärden och klaga men jag vet ju inte ifall om mamman (tror jag det är) vet om att hunden gör så. Jag vill ju helst tala om det för henne först. Kanske t.o.m kan erbjuda att gå ut med hunden om jag kan.

Min hund ylar med när han är ensam. Det gör att han alltid får följa med i bilen eller när det inte går får vara hemma hos någon. Jag lämnar honom aldrig ensam för jag vill inte störa grannarna. Jag lämnar honom möjligtvis för att träna honom att vara ensam, men då handlar det om minuter.

Ja, man kan gå till hyresvärden och klaga men jag vet ju inte ifall om mamman (tror jag det är) vet om att hunden gör så. Jag vill ju helst tala om det för henne först. Kanske t.o.m kan erbjuda att gå ut med hunden om jag kan.

Låter både trevligt och hjälpsamt av dig.

Jag saknar att ha hund, så det vore bara trevligt. Jag fick sälja min hund tyvärr. Saknar henne enormt.
Jag kan iallafall inte ha hunden hemma hos oss då jag inte vet alls hur den är i psyke. Har den fel i psyket så vet jag inte om jag vill ta ut den. Men man kan ju alltid prata med dom så får man se. Eller skriva en lapp och erbjuda mig.

Låter som en bra ide:idea:Att hålla en bra ton och samtidigt erbjuda hjälp är nog bästa sättet att hålla grannsämjan vid bra liv.Som någon skrev så kanske inte ägaren vet om problemet och då är det ju inte roligt att bara få ett påhopp.Många människor vill ju försvara sig då oavsett om de har rätt eller fel i situationen.Om du efter detta ändå inte kommer till bukt med allt ylande så kan du med gott samvete ringa hyresvärden.Då har du ju försökt iallafall.Lycka till!

Ja det är ju så ja tänkte. Att ja tar upp det först och klagar sen om dom inte sköter sig.

*kl*

Det gjorde min grannes hund med, så min syster skrev en lapp och fäste på dörren när hon var och hälsade på. Sen dess har hunden slutat, vet inte om dom har den kvar för jag har inte sett den på länge. Men det bästa är iaf att det är tyst.

Ja det blir till å sätta lapp eller knacka på. Hade tänkt och göra det i morgon. Så man får se efter det vad som händer.

Mina hundar ylar också, först 4 timmar sen kommer jag hem och går ut med dom , sen ylar dom 3-4 timmar igen. Men det gör inget säger grannarna för dom är nästan aldrig hemma.

Jösses, skämtar du?
Hur kan du låta dom sitta och yla i 7-8 timmar om dagen? Och då tänker jag inte på grannarna utan hundarna.

Du har inte funderat på att dina hundar kanske mår dåligt av denna stress? Yla i 7 timmar känns ju inte speciellt sunt. Bara en tanke.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 601
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 096
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat