Bör jag kontakta länsstyrelsen? Göra något annat? I dagsläget har jag ju inga som helst bevis annat än vad jag hör genom väggen. Vi bor vägg i vägg och delar trappuppgång och det är väldigt lyhört. Jag mår väldigt dåligt av att varje kväll höra honom gorma och skrika på katten. Jag hör ju att han jagar katten fram och tillbaka i lägenheten. Ibland har den tex varit uppe på köksbordet och då skriker han på den i tio minuter. Jag hör ju att även katten skriker när han kommer i fatt den men om det är av rädsla eller smärta kan jag ju inte se genom väggen. Ofta avslutar han grälen med att låsa in den i en bur. Men eftersom han varje dag finner nya skäl till att skälla på katten så antar jag att den i vart fall släpps ut ur buren ibland.
Om jag kontaktar länsstyrelsen kan de göra något åt situationen? Katten verkar få mat och vatten så utåt sett ser den ju välmående ut. Att den sedan lever i en oerhört stressande miljö som den inte kan ta sig ur, kanske inte går att bevisa tänker jag. Känner bara att jag borde göra något, för jag mår så dåligt av att höra katten skrika högt varje dag...
Eller bör jag börja med att konfrontera min granne? Jag gissar att jag i vilket fall måste flytta för han kommer inte uppskatta att jag på något sätt lägger mig i.
Om jag kontaktar länsstyrelsen kan de göra något åt situationen? Katten verkar få mat och vatten så utåt sett ser den ju välmående ut. Att den sedan lever i en oerhört stressande miljö som den inte kan ta sig ur, kanske inte går att bevisa tänker jag. Känner bara att jag borde göra något, för jag mår så dåligt av att höra katten skrika högt varje dag...
Eller bör jag börja med att konfrontera min granne? Jag gissar att jag i vilket fall måste flytta för han kommer inte uppskatta att jag på något sätt lägger mig i.