Det hade jag med.Jag hade kört hunden till polisen och lämnat in den där som "upphittad".
Var enda gång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade jag med.Jag hade kört hunden till polisen och lämnat in den där som "upphittad".
Var enda gång!
såklart en 20 kilos hund kan orsaka skador! Nu handlade det dock om en minihund. Och en minihund har inte fysisk styrka i käften som en 20 kgs hund vet inte ens varför jag en svarar ,är så självklart att din 20 kgs hund inte är en minihund.
Men var står det att det är en "minihund"? Det står bara att det är en blandras av småhundsraser. Det spelar förvisso ingen roll eftersom även "minihundar" kan orsaka fysiska och psykiska skador.
Den var mindre än en corgi så torde vara ganska liten. Men skador kan den ju åsamka ändå!
Min corgihane väger 16 kilo. Att grannens hund är "mindre" betyder alltså inte per automatik att den skulle vara "mini". Om man inte ser allt under 15 kg som mini, förstås.
Aha, jag bara tänkte på våra corgisar som vägt runt 12-13 kg. Men de kan såklart vara större!
Vad säger grannarna när du pratar med dem?Lite snabb uppdatering. Den lille arge hunden låter sig inte fångas. Jag har försökt. Han är väldigt/extremt skygg. Inte ens ägarna kan fånga honom. Han bara smiter undan. Så jag tror inte att åka ned till polisstationen är genomförbart. Han är en snabb, intensiv och helt gränslös hund.
Jag tror jag kör på vattenslangen.
@Rialavargen Men Bukes förslag nummer ett är så himla ofta polisen, i alla sammanhang.
@Rialavargen Låter som enda vettiga änden att börja i. Men Bukes förslag nummer ett är så himla ofta polisen, i alla sammanhang.
Hoppas du får dem att fatta!
Det är ju där, eller hos någon annan myndighet, man till slut hamnar med oresonabla människor.Men Bukes förslag nummer ett är så himla ofta polisen, i alla sammanhang.
Polisen tar inte emot hundar om man vet vem ägaren är.