Grannar uppfostrar min hund

Sv: Grannar uppfostrar min hund

Visst får de vara här när som helst för att hämta saker. Samma sak om de frågar om de får leka på min gård, oftast är det okej. Men vissa barn tar bara för givet att de kan vara här. Det har hänt att jag tittat ut genom köksfönstret och sett ca 10 barn leka på gården, mina var inte ens hemma och ingen hade frågat om det var okej. Ett tag kom vissa småbarn in i mitt hus t.o.m för att leka med katterna. Det knastiga var bara att de inte alltid ringde på dörrklockan så jag har hittat grannbarnen lekandes här när jag kommit in efter att ha varit ute på baksidan av gården. :crazy: Fast då sa jag till slut till föräldrarna.

Senast ändrad av en moderator:

Helt klart, man ska alltid fråga först. Lika bra att dom lär sig det i tid.

Fast det är ju just därför som hunden inte fattar att den inte ska skälla. Om den ibland får stå och skälla i upp till 2 min, hur ska den då förstå att det är fel? Om det är så att du inte hinner ut till hunden på en stund tycker jag att du ska ropa in den. Sen släpper du ut den när du har full koll och då kan du korrigera både hund och grannar direkt! :idea:

Det låter som ett bra förslag. Ska försöka göra så. Fast hur gör jag när jag är borta och lämnar honom i hundgården? Varma sommardagar har han det bättre ute i skuggan i hundgården än inne i huset där det blir väldigt varmt. Då riskerar jag ju att han skäller... :crazy:

Det låter som ett bra förslag. Ska försöka göra så. Fast hur gör jag när jag är borta och lämnar honom i hundgården? Varma sommardagar har han det bättre ute i skuggan i hundgården än inne i huset där det blir väldigt varmt. Då riskerar jag ju att han skäller... :crazy:

gah :crazy: jag hoppas du har hänglås på hundgården, en bekant med mig blev av med sin, medans hon handla!!

Nu har ju inte jag hundgård, så jag vet inte hur man jobbar med sånt :cool:.

Men, om jag hade en hundgård skulle jag inte lämna min hund där om den inte uppförde mig som jag ville. Det måste väl vara samma sak som ensamhetsträning inne? Man tränar hunden hur man vill att den ska uppföra sig i hundgården och lämnar den inte ensam där en längre tid förrän man vet hur den agerar där... (Hjälp någon som har hundgård :D)

Nä fy vad hemskt! Vart var det någonstans? Ok att man ska ha hunden under uppsikt, men fy vad fräckt! :mad:

I Örebro. Nu var ju de en bullterrier så de är väl mer eftertraktade men ändå, de var borta i 20 min. och har inte fått tillbaka hunden än....

Vilka j*a puckon det finns... Man blir ju helt matt!

skäller mina grannhundar ropar jag tyst åt dem också.. hundar kan vakta utan att skälla..

enda gångerna hunden ska skälla är om någon verkligen bryter sig in.. inte annars..

Min hund ska skälla så jag vet om någon går på min gård. :)

"enda gångerna hunden ska skälla är om någon verkligen bryter sig in.. " förenklat för den som tyckte att det var svårt att förstå så betyder det OM NÅGON GÅR IN PÅ GÅRDEN!

Men det är väl ändå inte DITT jobb att korrigera din grannes hundar?
hunden väcker mig och skrämmer min hund.. den ska inte attackera stängslet när jag och min hund går förbi (det är 1½ m allmän gång mellan min gavel och deras stängsel)..

Förstår faktiskt inte vad man vill uppnå med detta? Visst förstår jag om man som granne blir irriterad på ständigt skällande hundar, men vad gör det för nytta att skälla tillbaka? Får man någon bestående förändring? Hur vet man att hunden ens kan ordet "tyst"? ...o varför skulle hunden lyssna på och lyda "inkräktaren"?

Hade du ropat "tyst" åt min hund hade det gjort föga nytta då hon inte ens kan ordet. Nu är hon inte speciellt skällig, men förmodligen hade det bara förvärrat skällandet om utomstående hade börjat gapa på henne...

Min pojkvän (icke hundmänniska) kan ibland bli irriterad och frustrerad då hon inte slutar tex att trycka pinnar på smalbenen på honom för att få honom att leka. Problemet är att han använder kommandon som han tycker att "hundar ska kunna", tex "lägg av" eller "sluta". När hon då inte slutar är hon ouppfostrad och jobbig...:grin: ...o sen när jag försöker förklara att "nu räcker det" är det kommandot som fungerar i dessa fall och att det underlättar betdligt att använda de kommandon som jag faktiskt har lärt henne, så blir han sur istället. Men, han är snart "hunduppfostrad" han med ;)

(sorry, lite halvt OT det sista...:p)
jag har inte sagt att jag skäller, jag har hund själv och ger kommandon.. jag är ingen inkräktare för den hunden, på promenader hälsar vi och varannan gång vi går förbi är allt lugnt..

Då hade du blivit tillsagt av mig. Jag fostrar mina hundar, ingen annan om jag inte ber om det.
Och att kräva att hundar ska vara totalt tysta, nä det gör jag verkligen inte.

fostra dem inte till att skälla på de närmaste grannarna när dom är ute då.. jag kanske är i en annan situation än dig om du kanske inte tänkt på det..
vi bor i radhusområde och min gavel ligger 1½m ifrån deras baksidestomt där dom stat stängsel.. för att komma till min baksida måste jag gå den vägen och hunden slänger sig mot en var och varannan gång.. hunden fokuserar aldrig på mig utan bara på min hund, han ser inte ens mig eller sin matte, bara på min hund.. och både matten och jag försöker träna bort det, dom får hälsa vid stängslet och hälsar även ute på promenader då det inte kommer ett ljud ur den hunden..

och denna hund, jag är förvånad över att deras vägg-i-vägg-grannar inte har petat in förgiftade köttbitar i brevlådan för denna hund sitter och ylar och skäller 10-15 min i sträck såfort han hör minsta ljud från framsidan, baksidan eller någon av grannanrna (radhus) när han är hemma på förmiddagarna..

skällande och ylande = problem? japp..

Nu är det inte riktigt så, jag har svårt att se hundar som BARA skäller när en buse bryter sig in. Eller när det kommer andra och hälsar på. Är man så känslig för lite skällande så får man väl bo helt utan grannar? Jag gillar inte alls barn, speciellt inte gapiga barn. Men inet fan skriker jag åt ungarna som leker mitt emot oss att dom ska hålla käften? Man får faktiskt stå ut med lite väsen när man har folk omkring sig. Så länge dom inte gastar på nätterna eller sena kvällar så biter jag ihop. Likadant som min granne inte säger något om att mina hundar ibland gafflar.
citerar mig själv
"och denna hund, jag är förvånad över att deras vägg-i-vägg-grannar inte har petat in förgiftade köttbitar i brevlådan för denna hund sitter och ylar och skäller 10-15 min i sträck såfort han hör minsta ljud från framsidan, baksidan eller någon av grannanrna (radhus) när han är hemma på förmiddagarna.. "

jag har inga probelm mmed lite voffande men högljutt skällande och ylande samt att ganska påfluget vaktande i ett radhusområde på en baksida som är 8x5 m? borde inte hunden fatta att det finns folk som bor runtom och att man inte behöver låtsas som att det är en inbrottstjuv när man går förbi för femhundrade gången? och dte är btw mest min familj som går förbi där.. de övriga har snabbare väg runt andra sidan om huset..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 365
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka