Grand Danois *BILDER*

Minerva

Trådstartare
Har blitt lite smygkär i GD!!

Och nu vill jag att ALLA ni som har en GD lägger ut lite bilder så man får dreggla lite :D :D:D

Sv: Grand Danois *BILDER*

Självklart försitter jag inte chansen att visa upp min stora kalv! :)

sovbebisar.jpg

Först är de små, små
bus.jpg

sovvovve.jpg

sen växer de lite grand

sova.jpg

och blir större
litet.jpg

och större

nyckelpiga1-2.jpg

och tillslut är de jättestora.

Fast min är en liten tik. Bara 1 år och vi hoppas att hon breddar sig lite grand mer.

Underbar :love:
Såg en jätte maffig hane på blocket.. Har inte tänkt så mkt på GD's Men efter jag såg han så kollade jag på alla Grandisar och blev mer o mer kär :love:
Men eran "lilla" kalv va verkligen jättefin :D

Förutom en stor aptit på möbler så är hon en väldigt enkel hund. Väldigt trevligt psyke och förvånansvärt lätthanterlig. Dessutom märker man knappt att hon är stor inomhus. Hon rullar ihop sig på sin plats och är ganska stillsam när hon är inne.
Inga stora krav på aktivering, bara hon får vara med. Dessutom är hon en underbart snäll och tålig barnhund.

Lite feg bara - det är väl hennes enda nackdel. Ja, förutom att hon käkar upp våra möbler förståss.

Vart kommer hon ifrån? Hon var extremt lik min svarta GD, också tik. Min var även hon en ganska liten GD, och dom har precis likadana huvuden. Blev nästan lite rädd när jag såg bilden fort :eek:

Så här såg indra ut när hon kom:love:

8693465.jpg

Här är hon 4 månader

11305269.jpg

11305270.jpg

så här ser tokan ut när hon busar:D

9966954.jpg

Nu har hon vuxit om rottisen och är 5½ månad. har dock inga nya bilder

ååå!! Nu blir jag ju mer kär!! förutom det där med möblerna så lät det ju jättebraa :D
Kommer nog att kika lite på GD när det är dags att skaffa ny hund :p

diartistakasha : Jättesöt :love: du måste ju ta bilder så jag får se hur hon ser ut nu :D

7nov.jpg

rolex11maj.jpg

070421_cert.jpg

Detta är min Rolex och hans handler.

fanny9nov2.jpg

fannysolen.jpg

25juni.jpg

Fanny är min tjejja.

I november blir det parning och de3t längtar jag efter. Har ju inte haft valpar sen 28 den 2002. Rolex är min egen uppfödning.

va o kollade på din hemsida istället :banana:
Jätte fina vovvar!!! Nu blir man mer o mer sugen ju!! :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18