Vad är krokofanter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är krokofanter?
Fick inte med nån text till bilden. Men det är såna. Marshmallows/skum med choklad och strössel på.Vad är krokofanter?
Ljus som inte så kraftig mörk choklad eller ljus som i mjölkchoklad?Jag ska göra krokofanter och vill ha en ljus choklad. Den jag hade förra året skulle vara ljus men den smaka verkligen inte ljus. Nån som har nått bra förslag?
Så nära mjölkchoklad det går. I värsta fall så får det bli mjölkchoklad. Är lite rädd att det blir för sött bara om jag kör på marabou. Den ljusa jag använde sist smakade väldigt mycket tyckte jag. Men jag ska kolla på lägre kakaohalt.Ljus som inte så kraftig mörk choklad eller ljus som i mjölkchoklad?
Om det första skulle jag kolla efter någon choklad som liggee lägre i kakaohalt för att inte få så kraftig smak (typ 35-45%). Om det senare och du gillar marabou skulle jag ta deras mjölkchoklad. Sen finns det så klart callebaut, valhrona mfl, men de brukar kosta en del och är lite knepigare att få tag.
Marabou har en sort som heter Dark milk, jag som inte alls uppskattar choklad med hög kakaohalt men tycker Marabous vanliga mjölkchoklad blir för söt gillar Dark milk jättemycket.Så nära mjölkchoklad det går. I värsta fall så får det bli mjölkchoklad. Är lite rädd att det blir för sött bara om jag kör på marabou. Den ljusa jag använde sist smakade väldigt mycket tyckte jag. Men jag ska kolla på lägre kakaohalt.
Marabou har en sort som heter Dark milk, jag som inte alls uppskattar choklad med hög kakaohalt men tycker Marabous vanliga mjölkchoklad blir för söt gillar Dark milk jättemycket.
Ska kolla på denMarabou har en sort som heter Dark milk, jag som inte alls uppskattar choklad med hög kakaohalt men tycker Marabous vanliga mjölkchoklad blir för söt gillar Dark milk jättemycket.
Härligt! Skulle du kunna dela receptet? Är på jakt efter ett bra receptInatt satt jag och maken och skar kola och lindade in i papper, till julmusik och glögg såklart!
Fasen dom blev ju lyckade
Jag brukar klippa bakplåtspapper och snurra in i. Funkar bra.Jag tänkte göra kola som enligt recept ska slås in i smörpapper, som jag inte har. Kan jag göra något med bakplåtspapper istället? Lägga i låda med bakplåtspapper mellan lagren?
Googlade och hittade det här https://www.recepten.se/recept/chokladkola.htmlHärligt! Skulle du kunna dela receptet? Är på jakt efter ett bra recept
Tack, ska testa det!Jag brukar klippa bakplåtspapper och snurra in i. Funkar bra.
Tack!Googlade och hittade det här https://www.recepten.se/recept/chokladkola.html
Klockrent för en nybörjare som jag