Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej?Räknas pepparmint som grönt? Jag älskar min pepparmint, fänkål och lakritsblanding. Smakar inte ens i närheten av hö!
Vilket synnerligen (o)trevligt och (icke)givande och (o)nödvändigt inlägg!Det finns inga goda gröna teer. Grönt te är äckligt och man tvingar i sig det. Spelar ingen roll hur man tillagar det.
Värsta haussen är väl öer nu men det fanns en tid när ALLa skulel dricka grönt te, och jag rekommenderades grönt för alla möjliga saker. Man skulle blli friskare, må bättre, vara gladare, bli smalare och jag vet inte allt. Ha slängt ett antal paket jag fått i present.
Jag skiter i det. Jag dör hellre tidigare än tvingar i mig den där skiten.
Gunpowder går nästan att dricka. Men annars hade jag gått på vitt te iställlet, vet inte ens om grönt är så mycket nyttigare. Vitt innehåller mindre tein i alla fall och jag drack det när jag var gravid. Det är helt acceptabelt, lite svagt men inte den där gräsbittra gröna smaken.Jag dricker ganska mycket svart the med mjölk, och tänker ibland att jag skulle välja grönt istället, eftersom det är nyttigt. Men jag har inte hittat något som är gott, det har mest smakat gammalt hö.... (Å andra sidan har jag inte varit så aktiv i mitt letande heller. )
Så vad finns det för goda sorter? Finns det kanske något som smakar som svart?
Vitt te har ingen generell definition, men oftast produceras det på ett mycket varsamt sätt där tillverkarna försöker bevara tebladens naturliga form. Tebladen oxideras inte och torkas under en låg temperatur i jämförelse med till exempel svart te. Eftersom att tebladen inte hettas upp när man plockat dem så finns det dock en risk att bladen blir något oxiderade. Under tillverkningsprocessen hoppar man helt över rullning, oxidering och upphettning vilket gör att bladen behåller sin naturliga form och dessutom kommer teet att innehålla de nyttiga ämnena och antioxidanter som finns i bladen. Tillverkningsprocessen kräver att tebladen noga övervakas så att inget går fel, vilket innebär att det är en komplex och svår process. I jämförelse med andra teer så innebär detta att det vita teet har ett generellt högre näringsinnehåll och får även en mild och len smak och är dessutom mer exklusivt än de flesta andra tesorter.
Gunpowder är ett massproducerat grönt te med en ganska enkel, platt och lite tråkig smak. Teet ratas därför av kineserna och istället exporteras det till Europa och Afrika. I Marocko tillsätter man gärna mint för att bättra på smaken.
Det finns inga goda gröna teer. Grönt te är äckligt och man tvingar i sig det. Spelar ingen roll hur man tillagar det.
Värsta haussen är väl öer nu men det fanns en tid när ALLa skulel dricka grönt te, och jag rekommenderades grönt för alla möjliga saker. Man skulle blli friskare, må bättre, vara gladare, bli smalare och jag vet inte allt. Ha slängt ett antal paket jag fått i present.
Jag skiter i det. Jag dör hellre tidigare än tvingar i mig den där skiten.
Räknas pepparmint som grönt? Jag älskar min pepparmint, fänkål och lakritsblanding. Smakar inte ens i närheten av hö!
The, the, the, the, the, the, the, the.Te. Inte the.
Jag gillar nordqvistst tesorter. Främst vitt och grönt. Pukka har också flera goda sorter.
Jag dricker ganska mycket svart the med mjölk, och tänker ibland att jag skulle välja grönt istället, eftersom det är nyttigt. Men jag har inte hittat något som är gott, det har mest smakat gammalt hö.... (Å andra sidan har jag inte varit så aktiv i mitt letande heller. )
Så vad finns det för goda sorter? Finns det kanske något som smakar som svart?
Mitt också Kan dricka det jämt, både varmt och kalltDe här är mitt favorit te!