Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Utan att ens ha läst rapporten... Du vet att du länkar till en tjugo år gammal rapport? 20 år! Var den det enda som eventuellt skulle kunna tolkas som ett bekräftande av skiten du häver ur dig?
Känsloargumen, känsloargument och åter känsloargument. Om du hade varit insatt i frågan hade du vetat att det var den senaste brårapporten som mer detaljerat gick in på området. Brå2005 visar liknande siffror men är inte lika specifik. Vill du även ha internationell forskning så finns det gott om det som visar samma sak; dvs att ursprungsland påverkar brottsbenägenheten och i detta fall då sexbrott.

Fast du är uppenbarligen inte intresserad av fakta. Själv har du givetvis inte visat på några fakta som belägger din bergsäkra tro utan det är känsloargument efter känsloargument.

Känsloargumen, känsloargument och åter känsloargument. Om du hade varit insatt i frågan hade du vetat att det var den senaste brårapporten som mer detaljerat gick in på området. Brå2005 visar liknande siffror men är inte lika specifik. Vill du även ha internationell forskning så finns det gott om det som visar samma sak; dvs att ursprungsland påverkar brottsbenägenheten och i detta fall då sexbrott.

Fast du är uppenbarligen inte intresserad av fakta. Själv har du givetvis inte visat på några fakta som belägger din bergsäkra tro utan det är känsloargument efter känsloargument.

Nu missuppfattar du igen. Källkritisk kallas det. Något en del skulle behöva lite mer av har jag märkt.
Snälla du, blanda inte ihop begreppen (eller ännu hellre, använd dig inte av sådana du inte behärskar), det krånglar bara till diskussionen i onödan.
Jag må vara kvinna i allra högsta grad, men när det kommer till källkritik och vetenskaplig tillförlitlighet är jag inte det minsta känslosam

Nu missuppfattar du igen. Källkritisk kallas det. Något en del skulle behöva lite mer av har jag märkt.
Snälla du, blanda inte ihop begreppen (eller ännu hellre, använd dig inte av sådana du inte behärskar), det krånglar bara till diskussionen i onödan.
Jag må vara kvinna i allra högsta grad, men när det kommer till källkritik och vetenskaplig tillförlitlighet är jag inte det minsta känslosam

Förkasta en källa utan att ha läst den = källkritik?

Ha ha

Du är bra rolig du.

Visa dina sakargument som styrker din sak för de har lyst med sin frånvaro.

Nu är det ju skillnad på att inte aktivt motverka ofredanden och att själv utföra sexuella ofredanden.

Vi vet att benägenheten att begå sexbrott till stor del beror på individens kulturella härkomst. Det har t.e.x. brå 95 visat där det skiljer mer än 20 ggr i benägenhet att begå sexbrott mellan den minst frekventa och den mest frekventa gruppen.

Brås rapport 95
https://www.google.se/url?sa=t&sour...ggeMAE&usg=AFQjCNGcoU9B4oiocwFUOXI5UoRNv3VUSA
Men om gemene man (man) inte orkar lära sig att identifiera ofredanden, kan ju gemene man inte ens veta när han begår ofredanden. Det vill säga, risken att till exempel du - i likhet med gemene man - utan att fatta det ofredar kvinnor är överhängande.

Förkasta en källa utan att ha läst den = källkritik?

Du tycks inte ha särskilt bra koll på begreppet märker jag. Läs på om det vettja, även du kan må gott av lite källkritik som omväxling :up:

Med det sätter jag punkt, även om ämnet är både viktigt och intressant hör det inte riktigt till trådens ursprungssyfte. Inte ens lite

Du tycks inte ha särskilt bra koll på begreppet märker jag. Läs på om det vettja, även du kan må gott av lite källkritik som omväxling :up:

Med det sätter jag punkt, även om ämnet är både viktigt och intressant hör det inte riktigt till trådens ursprungssyfte. Inte ens lite

Du försöker bara komma undan. Du har pratat och pratat men inte visat något som styrker din sak. Däremot har det visats åtskilliga fakta som visar att du har fel. Jag väntar på dina fakta.

Men om gemene man (man) inte orkar lära sig att identifiera ofredanden, kan ju gemene man inte ens veta när han begår ofredanden. Det vill säga, risken att till exempel du - i likhet med gemene man - utan att fatta det ofredar kvinnor är överhängande.

Visst är det vettigt att informera svenska medborgare samt utländska medborgare som befinner sig i Sverige om vilka lagar som gäller i Sverige.

Visst är det vettigt att informera svenska medborgare samt utländska medborgare som befinner sig i Sverige om vilka lagar som gäller i Sverige.
Men det var ju inte alls vad vi diskuterade. Jag kan inte minnas att jag någonsin har informerats om några lagar vid någon utlandsresa. Jag förväntas klara av det på egen hand, uppenbarligen.

Frågan gällde ju inte gemene mans förmåga att identifiera lagar. Frågan gällde gemene mans förmåga att identifiera ofredanden. Vilket gemene man enligt vad du skriver inte kan förväntas vara intresserad av.

Men det var ju inte alls vad vi diskuterade. Jag kan inte minnas att jag någonsin har informerats om några lagar vid någon utlandsresa. Jag förväntas klara av det på egen hand, uppenbarligen.

Frågan gällde ju inte gemene mans förmåga att identifiera lagar. Frågan gällde gemene mans förmåga att identifiera ofredanden. Vilket gemene man enligt vad du skriver inte kan förväntas vara intresserad av.

Jag tror att @Remmer syftar helt klart på den alternativa betydelsen av "gemen". Sådana män är nog i hög grad tämligen ointresserade av ofredanden av kvinnor. Kanske till och med intresserade av att genomföra dem själva.

Alltså acceptabelt är det inte men jag har då inte anmält varje gång någon ropat något sexuellt till mig

Det har jag inte tid med + att jag inte tror det skulle leda nånstans

Inte alla gånger jag säger ifrån heller för vissa blir så jävla aggressiva så det är ibland enklare låtsas att man inte hörde

Precis.
Inte acceptabelt här - men de flesta bryr sig inte om att anmäla.
Attityden kring tafs på festivaler har eventuellt förändrats från "inte acceptabelt men ids inte anmäla" till "inte acceptabelt så jag anmäler".
Tänker jag som möjlig förklaring till att antalet anmälningar om sexuella ofredanden ökar lavinartat.

Göteborgskalaset överväger att införa kvinnozoner där inga män får vistas, för att freda kvinnor från sexuella övergrepp.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article23132537.ab

Bra idé?
Låter helt brilliant. Tycker vi kan dela upp bussarna, men speciellt tunnelbanan (vanligt med tafs) också, kvinnorna kan sitta i bak, för att inte tala om krogen, en familjeavdelning där kvinnor får vara ifred och en all-män mer för män så att säga. Så att männen förstår att de kvinnor som är kvar i deras avdelning står ut med lite tafs.

Låter helt brilliant. Tycker vi kan dela upp bussarna, men speciellt tunnelbanan (vanligt med tafs) också, kvinnorna kan sitta i bak, för att inte tala om krogen, en familjeavdelning där kvinnor får vara ifred och en all-män mer för män så att säga. Så att männen förstår att de kvinnor som är kvar i deras avdelning står ut med lite tafs.
Ja det är ju det jag säger.

Japp, och vips har vi ett könssegregerat samhälle.
Jättebra!

Japp, och vips har vi ett könssegregerat samhälle.
Jättebra!
Det är ju ändå en trend i världen som börjar kämpa sig upp. Finns krav på könssegregerade bussar i Israel (gör mig livrädd) från enstaka grupper.

Nej helt ärligt, jag ser varje könssegregerad åtgärd som ett steg bakåt och en vinst åt tafsarna.

(Men jag har inte bestämt mig gällande badhus ännu, (eftersom det är livräddande att kunna simma,) om jag tycker det är viktigare att kvinnor lär sig simma än att det inte ska finnas kvinnotider. Om man har kvinnotider kanske även manstider vore bra (för att understryka att kvinnor inte har en särställning i att vara speciellt ömkansvärda).

Svettis bassäng i Uppsala hade kvinnobad och mansbad (på lätt udda tider) och allmänt bad i sin lilla bassäng. Det var kvar från gamla tider och gällde nakenbad -man fick inte bada annat än näck, detsamma på Kallbadhuset i Visby (som numera väl är en krog?), de hade kvinno- och mansavdelning och det var väl antydd nakenbad -fast man fick nog ha baddräkt, tyckte det var jätteknäppt när jag var där med farmor som liten.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka