@Remmer bryr sig inte om ofredande mot kvinnor över huvud taget - det är bara en ursäkt för att hetsa mot invandrare.en kulturkrock med ofredande och samtidigt säger man att man skiter i att ofredande sker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Remmer bryr sig inte om ofredande mot kvinnor över huvud taget - det är bara en ursäkt för att hetsa mot invandrare.en kulturkrock med ofredande och samtidigt säger man att man skiter i att ofredande sker
Ursäkta, länkade till fel brå rapport. Det var Brå 96, s 107.
http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/
Ja det verkar vara populärt nuförtiden!!!@Remmer bryr sig inte om ofredande mot kvinnor över huvud taget - det är bara en ursäkt för att hetsa mot invandrare.
Känsloargumen, känsloargument och åter känsloargument. Om du hade varit insatt i frågan hade du vetat att det var den senaste brårapporten som mer detaljerat gick in på området. Brå2005 visar liknande siffror men är inte lika specifik. Vill du även ha internationell forskning så finns det gott om det som visar samma sak; dvs att ursprungsland påverkar brottsbenägenheten och i detta fall då sexbrott.Utan att ens ha läst rapporten... Du vet att du länkar till en tjugo år gammal rapport? 20 år! Var den det enda som eventuellt skulle kunna tolkas som ett bekräftande av skiten du häver ur dig?
Där kom det. "Känslodrivna" kvinnor - till skillnad mot den Rationelle Tänkande Mannen.Känsloargumen, känsloargument och åter känsloargument.
Känsloargumen, känsloargument och åter känsloargument. Om du hade varit insatt i frågan hade du vetat att det var den senaste brårapporten som mer detaljerat gick in på området. Brå2005 visar liknande siffror men är inte lika specifik. Vill du även ha internationell forskning så finns det gott om det som visar samma sak; dvs att ursprungsland påverkar brottsbenägenheten och i detta fall då sexbrott.
Fast du är uppenbarligen inte intresserad av fakta. Själv har du givetvis inte visat på några fakta som belägger din bergsäkra tro utan det är känsloargument efter känsloargument.
Nu missuppfattar du igen. Källkritisk kallas det. Något en del skulle behöva lite mer av har jag märkt.
Snälla du, blanda inte ihop begreppen (eller ännu hellre, använd dig inte av sådana du inte behärskar), det krånglar bara till diskussionen i onödan.
Jag må vara kvinna i allra högsta grad, men när det kommer till källkritik och vetenskaplig tillförlitlighet är jag inte det minsta känslosam
Men om gemene man (man) inte orkar lära sig att identifiera ofredanden, kan ju gemene man inte ens veta när han begår ofredanden. Det vill säga, risken att till exempel du - i likhet med gemene man - utan att fatta det ofredar kvinnor är överhängande.Nu är det ju skillnad på att inte aktivt motverka ofredanden och att själv utföra sexuella ofredanden.
Vi vet att benägenheten att begå sexbrott till stor del beror på individens kulturella härkomst. Det har t.e.x. brå 95 visat där det skiljer mer än 20 ggr i benägenhet att begå sexbrott mellan den minst frekventa och den mest frekventa gruppen.
Brås rapport 95
https://www.google.se/url?sa=t&sour...ggeMAE&usg=AFQjCNGcoU9B4oiocwFUOXI5UoRNv3VUSA
Förkasta en källa utan att ha läst den = källkritik?
Du tycks inte ha särskilt bra koll på begreppet märker jag. Läs på om det vettja, även du kan må gott av lite källkritik som omväxling
Med det sätter jag punkt, även om ämnet är både viktigt och intressant hör det inte riktigt till trådens ursprungssyfte. Inte ens lite
Men om gemene man (man) inte orkar lära sig att identifiera ofredanden, kan ju gemene man inte ens veta när han begår ofredanden. Det vill säga, risken att till exempel du - i likhet med gemene man - utan att fatta det ofredar kvinnor är överhängande.
Men det var ju inte alls vad vi diskuterade. Jag kan inte minnas att jag någonsin har informerats om några lagar vid någon utlandsresa. Jag förväntas klara av det på egen hand, uppenbarligen.Visst är det vettigt att informera svenska medborgare samt utländska medborgare som befinner sig i Sverige om vilka lagar som gäller i Sverige.
Men det var ju inte alls vad vi diskuterade. Jag kan inte minnas att jag någonsin har informerats om några lagar vid någon utlandsresa. Jag förväntas klara av det på egen hand, uppenbarligen.
Frågan gällde ju inte gemene mans förmåga att identifiera lagar. Frågan gällde gemene mans förmåga att identifiera ofredanden. Vilket gemene man enligt vad du skriver inte kan förväntas vara intresserad av.
Alltså acceptabelt är det inte men jag har då inte anmält varje gång någon ropat något sexuellt till mig
Det har jag inte tid med + att jag inte tror det skulle leda nånstans
Inte alla gånger jag säger ifrån heller för vissa blir så jävla aggressiva så det är ibland enklare låtsas att man inte hörde
Låter helt brilliant. Tycker vi kan dela upp bussarna, men speciellt tunnelbanan (vanligt med tafs) också, kvinnorna kan sitta i bak, för att inte tala om krogen, en familjeavdelning där kvinnor får vara ifred och en all-män mer för män så att säga. Så att männen förstår att de kvinnor som är kvar i deras avdelning står ut med lite tafs.Göteborgskalaset överväger att införa kvinnozoner där inga män får vistas, för att freda kvinnor från sexuella övergrepp.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article23132537.ab
Bra idé?
Ja det är ju det jag säger.Låter helt brilliant. Tycker vi kan dela upp bussarna, men speciellt tunnelbanan (vanligt med tafs) också, kvinnorna kan sitta i bak, för att inte tala om krogen, en familjeavdelning där kvinnor får vara ifred och en all-män mer för män så att säga. Så att männen förstår att de kvinnor som är kvar i deras avdelning står ut med lite tafs.
Låter helt brilliant. Tycker vi kan dela upp bussarna, men speciellt tunnelbanan (vanligt med tafs) också, kvinnorna kan sitta i bak, för att inte tala om krogen, en familjeavdelning där kvinnor får vara ifred och en all-män mer för män så att säga. Så att männen förstår att de kvinnor som är kvar i deras avdelning står ut med lite tafs.
När vi ändå äri farten kan vi ju fixa egen avdelning för utlänningar med mörkare hudfärg, eller i a f ensamkommande flyktingbarn.Japp, och vips har vi ett könssegregerat samhälle.
Jättebra!
Exakt, för att skydda dem mot folk med fördomar.När vi ändå äri farten kan vi ju fixa egen avdelning för utlänningar med mörkare hudfärg, eller i a f ensamkommande flyktingbarn.
Det är ju ändå en trend i världen som börjar kämpa sig upp. Finns krav på könssegregerade bussar i Israel (gör mig livrädd) från enstaka grupper.Japp, och vips har vi ett könssegregerat samhälle.
Jättebra!