Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Gemene man orkar inte lära sig hur man identifierar och förebygger ofredanden. Så det blir ytterligare en åtgärd som inte har någon märkbar effekt.

Nu har man jobbat på attityder i flera decennier och sexuella ofredanden har ökat. Dags att byta fokus och taktik kan man tycka.

Omformulering är på sin plats.

Gemene @Remmer orkar inte lära sig hur man identifierar och förebygger ofredanden. Så det blir ytterligare en åtgärd som inte har någon märkbar effekt på @Remmers ansvarstagande.

Nu har man jobbat på attityder i flera decennier och sexuella ofredanden har minskat samtidigt som anmälningsbenägenheten har exploderat. Dags att sätta hårdare fokus och genomföra taktiken mer konsekvent kan man tycka och att låta alla män (och kvinnor) inse att de har ett stort ansvar som medmänniskor.

Gemene @Remmer orkar inte lära sig hur man identifierar och förebygger ofredanden. Så det blir ytterligare en åtgärd som inte har någon märkbar effekt på @Remmers ansvarstagande.

Nu har man jobbat på attityder i flera decennier och sexuella ofredanden har minskat samtidigt som anmälningsbenägenheten har exploderat. Dags att sätta hårdare fokus och genomföra taktiken mer konsekvent kan man tycka och att låta alla män (och kvinnor) inse att de har ett stort ansvar som medmänniskor.

Nu visar ju statistik att sexuella ofredanden ökat med ca 1000 procent sedan 70-talet.

Visa du gärna det som du påstår skulle visa på motsatsen.

Antagligen är anmälningsfrekvensen ett synligt tecken på att attityden börjar förändras, sakta men säkert.
Från "det där får man stå ut med" till "det där ska anmälas".
Eller så har antalet ofredanden ökat lavinartat vilket jag är mer tveksam till.

Nu visar ju statistik att sexuella ofredanden ökat med ca 1000 procent sedan 70-talet.

Visa du gärna det som du påstår skulle visa på motsatsen.

Fel!
Anmälningarna har ökat. Lavinartat.
En följd av ökad uppmärksamhet, ökad anmälningsbenägenhet och ändrade formuleringar i (bland annat) lagstiftning om vad som ingår i begreppet ofredande/våldtäkt.
Alltså inget som bevisar att antalet brott skulle ha ökat

Fel!
Anmälningarna har ökat. Lavinartat.
En följd av ökad uppmärksamhet, ökad anmälningsbenägenhet och ändrade formuleringar i (bland annat) lagstiftning om vad som ingår i begreppet ofredande/våldtäkt.
Alltså inget som bevisar att antalet brott skulle ha ökat
Det är en teori men visa fakta på att anmälningsbenägenheten ökat med 1000 procent.

Märkligt förövrigt att det gått lugnt till på finska festivaler. Fast du kanske anser att det bara är svenskar som anmäler?

https://svenska.yle.fi/artikel/2016...exuella-ofredanden-under-festivaler-i-finland

Jag tror att benägenheten att anmäla ofredande varierar beroende på land och kultur.
Jag hörde något radioinslag från ett syd/latinamerikanskt land. Kommer inte ihåg vilket, vilket ju innebär att mitt inlägg blir oerhört vagt, men here goes.''

Där ansågs det normalt att män ropade saker efter kvinnor som gick förbi, saker med sexuell laddning och sexuellt innehåll. Kvinnorna hade vant sig eller var tvungna att acceptera det beteendet.
Jag tror inte att det anses som normalt eller acceptabelt här i Sverige, till exempel.

Så visst skiljer det antagligen.

Eller så beter man sig bättre under festivaler i Finland.

Jag tror att benägenheten att anmäla ofredande varierar beroende på land och kultur.
Jag hörde något radioinslag från ett syd/latinamerikanskt land. Kommer inte ihåg vilket, vilket ju innebär att mitt inlägg blir oerhört vagt, men here goes.''

Där ansågs det normalt att män ropade saker efter kvinnor som gick förbi, saker med sexuell laddning och sexuellt innehåll. Kvinnorna hade vant sig eller var tvungna att acceptera det beteendet.
Jag tror inte att det anses som normalt eller acceptabelt här i Sverige, till exempel.

Så visst skiljer det antagligen.

Eller så beter man sig bättre under festivaler i Finland.

Nu är det ju Sverige och Finland vi talar om som är lika kulturmässigt. Däremot har Sverige bara under 2015 tagit emot 35000 ensamkommande flyktingbarn med vitt skild kultur vilket Finland inte är i närheten av.

För man ihop människor av olika kulturer sker kulturkrockar. Inget konstigt med det. Det blir alltid lika komiskt i dessa frågor när människor gör sitt för att undvika elefanten i rummet.

Nu är det ju Sverige och Finland vi talar om som är lika kulturmässigt. Däremot har Sverige bara under 2015 tagit emot 35000 ensamkommande flyktingbarn med vitt skild kultur vilket Finland inte är i närheten av.

För man ihop människor av olika kulturer sker kulturkrockar. Inget konstigt med det. Det blir alltid lika komiskt i dessa frågor när människor gör sitt för att undvika elefanten i rummet.
Lägg ägg. Kom inte med rasistsmörja . Det är ett mansproblem.

Alltså acceptabelt är det inte men jag har då inte anmält varje gång någon ropat något sexuellt till mig

Det har jag inte tid med + att jag inte tror det skulle leda nånstans

Inte alla gånger jag säger ifrån heller för vissa blir så jävla aggressiva så det är ibland enklare låtsas att man inte hörde

HAHAHAHA!!!

Du har själv sagt att "gemene man" skiter i att lära sig känna igen och förebygga sexuella ofredanden så jag ser inte riktigt VAR ÄR kulturkrocken?? VAR???

Här :
Gemene man orkar inte lära sig hur man identifierar och förebygger ofredanden. Så det blir ytterligare en åtgärd som inte har någon märkbar effekt.

HAHAHAHA kulturkrock!!! Lustigt!!! Du hävdar själv att genomsnittliga svenska män skiter i att lära sig vad som är sexuella ofredanden och hur man förebygger det!!!
Ni orkar inte bry er!!! Gemene man , säger du själv , orkar inte lyfta ett finger i frågan om sexuella ofredanden mot kvinnor!! Gemene man vill , enligt dig själv :laugh: , INTE lära sig känna igen och förebygga sexuella ofredanden!!!

Jag ska berätta vilken kultur det det handlar om och vad den krockar med:

Det är manskultur som krockar med kvinnors rättigheter

Den manskulturen är du del av

Sug på den karamellen!!! :rofl:

HAHAHAHA!!!

Du har själv sagt att "gemene man" skiter i att lära sig känna igen och förebygga sexuella ofredanden så jag ser inte riktigt VAR ÄR kulturkrocken?? VAR???

Här :

HAHAHAHA kulturkrock!!! Lustigt!!! Du hävdar själv att genomsnittliga svenska män skiter i att lära sig vad som är sexuella ofredanden och hur man förebygger det!!!
Ni orkar inte bry er!!! Gemene man , säger du själv , orkar inte lyfta ett finger i frågan om sexuella ofredanden mot kvinnor!! Gemene man vill , enligt dig själv :laugh: , INTE lära sig känna igen och förebygga sexuella ofredanden!!!

Jag ska berätta vilken kultur det det handlar om och vad den krockar med:

Det är manskultur som krockar med kvinnors rättigheter

Den manskulturen är du del av

Sug på den karamellen!!! :rofl:

Nu är det ju skillnad på att inte aktivt motverka ofredanden och att själv utföra sexuella ofredanden.

Vi vet att benägenheten att begå sexbrott till stor del beror på individens kulturella härkomst. Det har t.e.x. brå 95 visat där det skiljer mer än 20 ggr i benägenhet att begå sexbrott mellan den minst frekventa och den mest frekventa gruppen.

Brås rapport 95
https://www.google.se/url?sa=t&sour...ggeMAE&usg=AFQjCNGcoU9B4oiocwFUOXI5UoRNv3VUSA

Nu har man jobbat på attityder i flera decennier och sexuella ofredanden har ökat. Dags att byta fokus och taktik kan man tycka.
Vilken tur att det finns män som inte är som du. Jag tjuvlyssnade på ett par killar igår som pratade med varandra om de förstått att de ibland inte betett sig helt bra och att de tänkt om och att de försöker förändra gruppprocesser eller säga ifrån.
Jag hoppas att de vinner mark .

Man kan ju jämföra med tex barnaga.Även om man inte helt kan förhindra barnmisshandel så finns det en helt annan inställning till hur man kan uppfostra barn utan stryk idag.

Det är "lustigt" det här med sexuella trakasserier, jag har haft äldre kollegor som beklagat sig över att det inte längre är ok att klappa en kvinna på rumpan, de har ju bara visat sin uppskattning. Jag har sagt ifrån att den dagen de klappar mina manliga kollegor på rumpan så är det ok. Hitills har ingen klappat någon man vad jag vet. :meh:

Jag startade även en tråd för några år sedan där jag spydde galla över att en del karlar tycker det är ok att klappa okända kvinnor på rumpan på pubar m fl ställen och det märkliga är att det fanns en del element även här på Buke som tyckte det var ok! :yuck: :banghead:

Nu är det ju skillnad på att inte aktivt motverka ofredanden och att själv utföra sexuella ofredanden.

Vi vet att benägenheten att begå sexbrott till stor del beror på individens kulturella härkomst. Det har t.e.x. brå 95 visat där det skiljer mer än 20 ggr i benägenhet att begå sexbrott mellan den minst frekventa och den mest frekventa gruppen.

Brås rapport 95
https://www.google.se/url?sa=t&sour...ggeMAE&usg=AFQjCNGcoU9B4oiocwFUOXI5UoRNv3VUSA
Hur i hela friden utläser du det påståendet ur rapporten?

Och kan säga att jag inte tror en sekund på detta!!! Finns många män som bryr sig

Men det blir bara såå roligt när man hävdar att det är en kulturkrock med ofredande och samtidigt säger man att man skiter i att ofredande sker och inte vill lära sig vad som är sexuella ofredanden och hur man förebygger det --- snacka om att lägga krokben för sig själv!!! :rofl:

Män som skiter i att tafsande sker möter andra män som skiter i att tafsande sker!!! Ja vilken jävla konflikt!!! :laugh:

Enda verkliga krocken som man beskriver där är mellan kvinnors rättigheter och mäns snubbiga manskultur men okej hahaha kämpa på :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka