Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Nej du ljuger nog mer faktiskt än generaliserar. Och framförallt så ägnar du dig åt att märka ord och förringa diskussionen helt. Har rapporterat dina inlägg och orkar inte med sådant här trams i en sådan viktig diskussion mer. Samma visa varje gång.

Jag är man. Jag är snart 60. Jag har aldrig köpt sex.
Det räcker väl för att bevisa att påståendet är falskt.

När du diskuterar:
1. för fram dina åsikter om ämnet, inte dina åsikter om åsiktsmotståndaren
2. tala inte om för åsiktsmotståndaren vad den tycker, om du ändå måste så skriv "jag uppfattar att du tycker så här, stämmer det"
3. även om åsiktsmotståndaren är en idiot så är det aldrig ok att skriva det i detta forum

(Har sanerat bort en hel tråd pga låg nivå på diskussion och allmän pajkastning. Passar därför på att påminna alla och envar om ett par saker.)

/moderatorn

Kamma er.

LenaH, moderator

D
Du har dom fel? Lite lustigt att du använder dig av dina egna källor för att motsäga dig själv. :rofl: :rofl: :rofl: Var tionde man köper sex, hur får du det till att män inte köper sex? :laugh: :laugh: :laugh:

Otur att jag hann citera före din ändring. :sneaky:

Jisses....

Älgen är vit.
Människan har två huvuden

Åh, jag behöver inte trolla, du gör det så bra på egen hand. :)

Men allvarligt. Du tycker alltså att det är korrekt att beskriva en grupp utifrån vad en liten minoritet gör?

Kvinnor köper sex.
Kvinnor slår män.
Kvinnor dödar män.

Enligt din logik blir ju dessa påståenden fullständigt korrekta.

Vad fan är det för jävla fel på din pappa? Hade någon uppfört sig sådär mot mig eller syrran hade han suttit i rullstol! Nej, jag försvarar inte våld men jag känner min far och fan ta den som inte hade uppfört sig med respekt mot oss. :rage:
Citat vassego

Men allvarligt. Du tycker alltså att det är korrekt att beskriva en grupp utifrån vad en liten minoritet gör?

Kvinnor köper sex.
Kvinnor slår män.
Kvinnor dödar män.

Enligt din logik blir ju dessa påståenden fullständigt korrekta.

Ja, det finns kvinnor som köper sex, det finns kvinnor som slår män och det finns kvinnor som mördar män, vilka är i majoritet inom de tre kategorierna som du räknar upp? Jo, män som betalar för sex med både män, kvinnor, barn och djur, män som slår kvinnor, barn, män och djur, män som dödar kvinnor, män, barn och djur. Män som hotar och misshandlar kvinnor, barn, män och djur. Kvinnor som inte vågar bryta upp pga misshandel och hot mot dem, deras barn och djur. Av x på 100, vilket kön begår flest våldsbrott, jo män.

Det är korrekt, påstår du att statistiken ljuger? Har du läst media den här veckan, förra veckan och dessförinnan? Vad säger statistiken när det gäller mord på anhöriga? Vad säger statistiken när det gäller våld mot andra? Vem åker till Thailand, statistiskt sett och plockar hem en thailändare att kasta ut närhelst hen tröttnat? Hur många kvinnor kontra män per år mördas av sina respektive? Hur många våldsbrott begås av män kontra kvinnor? Hur många män våldtas per år, kontra kvinnor och av vad vilket kön?

Jag säger inte att alla män gör det för det vet jag inte är sant, men statistiskt sett så är det män i majoritet.

Du skrev din åsikt om min far. Att det Var något jävla fel på honom. Du, jag tror du kanske ska fundera över hur du uttrycker dig i den här tråden.
Jag hade känt mig oerhört sviken av en förälder som inte tar sitt barn i försvar. Det är vad jag tänker.

Ja, det finns kvinnor som köper sex, det finns kvinnor som slår män och det finns kvinnor som mördar män, vilka är i majoritet inom de tre kategorierna som du räknar upp? Jo, män som betalar för sex med både män, kvinnor, barn och djur, män som slår kvinnor, barn, män och djur, män som dödar kvinnor, män, barn och djur. Män som hotar och misshandlar kvinnor, barn, män och djur. Kvinnor som inte vågar bryta upp pga misshandel och hot mot dem, deras barn och djur. Av x på 100, vilket kön begår flest våldsbrott, jo män.

De är korrekta, påstår du att statistiken ljuger? Har du läst media den här veckan, förra veckan och dessförinnan? Vad säger statistiken när det gäller mord på anhöriga? Vad säger statistiken när det gäller våld mot andra? Vem åker till Thailand, statistiskt sett och plockar hem en thailändare att kasta ut närhelst hen tröttnat? Hur många kvinnor kontra män per år mördas av sina respektive? Hur många våldsbrott begås av män kontra kvinnor? Hur många män våldtas per år, kontra kvinnor och av vad vilket kön?
Att plocka hem en thailändare är inte bara att göra sådär !Som många tror är att bara att hämta men då måste jag göra dom besvikan !

Det är korrekt, påstår du att statistiken ljuger? Har du läst media den här veckan, förra veckan och dessförinnan? Vad säger statistiken när det gäller mord på anhöriga? Vad säger statistiken när det gäller våld mot andra? Vem åker till Thailand, statistiskt sett och plockar hem en thailändare att kasta ut närhelst hen tröttnat? Hur många kvinnor kontra män per år mördas av sina respektive? Hur många våldsbrott begås av män kontra kvinnor? Hur många män våldtas per år, kontra kvinnor och av vad vilket kön?

Jag säger inte att alla män gör det för det vet jag inte är sant, men statistiskt sett så är det män i majoritet.

Nej, jag säger inte att statistiken ljuger. Jag säger att det är fel att skriva generaliserande baserat på vad en liten minoritet gör. Du tolkar "män köper sex" som att det finns män som köper sex men det är likväl en beskrivning av gruppen män varför det blir ett felaktigt påstående.

Nej, jag säger inte att statistiken ljuger. Jag säger att det är fel att skriva generaliserande baserat på vad en liten minoritet gör. Du tolkar "män köper sex" som att det finns män som köper sex men det är likväl en beskrivning av gruppen män varför det blir ett felaktigt påstående.
Men varför kan du inte diskutera företeelsen istället för att vränga ord?
Inget @Mia_R skriver är ju inkorrekt, inte ens språkligt sett så varför skyggar du för ämnet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka