Men knappast i samma utsträckning.Kvinnor slår män.
Lika sant och fördummande uttryck.
Knappast lika många män som dödats av sin partner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men knappast i samma utsträckning.Kvinnor slår män.
Vad var fördummande i mitt citat? Och vad ger dig rätten att nedvärdera min, och oerhört många andra brottoffers, upplevelse till något som inte hänt?Kvinnor slår män.
Undrar hur många män som dödas av sina kvinnor eller ex om året, någon som vet?Vad var fördummande i mitt citat? Och vad ger dig rätten att nedvärdera min, och oerhört många andra brottoffers, upplevelse till något som inte hänt?
Ok då får du tala om hur jag ska göra om det inte duger med att avfärda och tala om att man inte är intresserad det är åt helvete tydligen för en del och det andra förslaget jag kom med istället är åxo åt helvete ...Det känns ju talande att du inte ser något annat alternativ än våld
Hur många som dödas vet jag inte men hade en släkting som hade en kvinna som misshandlade honom länge men när hon drämde en stor glasskål i huvudet på honom så han vart uppsöka läkare då lyckades vi prata med honom och få honom att förstå att det inte var bra för honom han var totalt nerbruten .Det var väl enormt pinsamt då en kvinna misshandlade en man tyckte han !Undrar hur många män som dödas av sina kvinnor eller ex om året, någon som vet?
Men knappast i samma utsträckning.
Knappast lika många män som dödats av sin partner?
Vad fan är det för jävla fel på din pappa? Hade någon uppfört sig sådär mot mig eller syrran hade han suttit i rullstol! Nej, jag försvarar inte våld men jag känner min far och fan ta den som inte hade uppfört sig med respekt mot oss.Jag är tjugo år och kommer ut i mitt kök. Jag har på mig en knälång, tjock marinblå t-shirt med schäferlogga, inget mer på benen. I köket ligger en hantverkare på knä och murar, han är en granne som jag känt i hela mitt liv och som har barn i min ålder. Jag tar vatten ur kranen en meter från honom och känner plötsligt en hand på baksidan av mitt lår ovanför knät. -Kvinnolår, säger han. Jag backar och bara stirrar och går därifrån. När jag berättar det för min pappa säger han att: -Ja den får du passa dig för, han har alltid varit svår på fruntimmer. Han har, får jag reda på, jagat min äldre syster genom byn på cykel när hon var sjutton. Då var han nygift och hade småbarn. En nyinflyttad kvinnlig granne - också hon hälften så gammal som honom, avvisade bestämt hans inviter att "komma o dricka kaffe när hans fru inte var hemma". Då blev han sur och frågade om hon var lesbisk.
Och nä, ingen av dom var utländsk och det var på åttiotalet så nog har beteendet funnits länge.
Dom hade det gemensamt att dom var män och trodde dom hade rätt att ta på mig.
Vad var fördummande i mitt citat? Och vad ger dig rätten att nedvärdera min, och oerhört många andra brottoffers, upplevelse till något som inte hänt?
Var är statistiken över hur många kvinnor respektive män som blir dödade av sin partnerStatistik visar snarare att det är något vanligare att kvinnor slår män än vice versa.
Var är statistiken över hur många kvinnor respektive män som blir dödade av sin partner
Nej, statistiken visar att det är vanligare att män misshandlar, hotar, förföljer och dödar kvinnor än tvärt om. Du har som vanligt ingen källa eller statistik för dina påståenden, men de som inte lever under stenar och i botten av brunnar har mer vett än komma med dylika påhitt.Statistik visar snarare att det är något vanligare att kvinnor slår män än vice versa.
Du menar #inteallamän? Jag har inte heller påstått att alla män gör det. Eller ens en majoritet. Men att män slår kvinnor kan inte vara en nyhet. Män får bröstcancer de med. Tycker du att den meningen är lika generaliserande också? Att den påstår att alla män får bröstcancer?Det är fördummande eftersom det är en liten minoritet av alla män som slår kvinnor.
Det ligger på samma nivå som kommentarer om att araber våldtar och liknande vilseledande fraser. Dvs att man bygger en fördom på en liten minoritet.
Länka gärna.Statistik visar snarare att det är något vanligare att kvinnor slår män än vice versa.
Du skrev ju att statistik visar att det är vanligare att kvinnor slår män än tvärtomDet är en annan fråga.
Jag ville belysa det fördummande i kommentaren "män slår kvinnor".
Du menar #inteallamän? Jag har inte heller påstått att alla män gör det. Eller ens en majoritet. Men att män slår kvinnor kan inte vara en nyhet. Män får bröstcancer de med. Tycker du att den meningen är lika generaliserande också? Att den påstår att alla män får bröstcancer?
Länka gärna.
Män slår kvinnor, män slår män, män slår barn, män slår djur. Manliga hjälparbetare utnyttjar kvinnor och barn sexuellt, män köper kvinnor i Sverige, män köper kvinnor och barn utomlands, män säljer både kvinnor och barn i Sverige och utomlands. Män våldtar kvinnor och barn. Belys gärna hur idiotiskt, patetiskt, sjukt och patologiskt det är men använd det inte som ursäkt.Det är en annan fråga.
Jag ville belysa det fördummande i kommentaren "män slår kvinnor".
Mina kunskaper i ämnet har du inte en susning om, att utgå från att jag är okunnig för att jag inte svarat tidigare i tråden visar bara på din ignorans samt att du blivit dåligt uppfostrad när det kommer till vett o etikett.Det är alltid lika fascinerande med individer som ger sig in i diskussioner utan att ha grundläggande kunskaper i ämnet.
Statistik visar att dödlig våld och våld mot barn och partners utförs generellt av av män. Var är dina källor?Statistik visar snarare att det är något vanligare att kvinnor slår män än vice versa.
Män slår kvinnor, män slår män, män slår barn, män slår djur. Manliga hjälparbetare utnyttjar kvinnor och barn sexuellt, män köper kvinnor i Sverige, män köper kvinnor och barn utomlands, män säljer både kvinnor och barn i Sverige och utomlands. Män våldtar kvinnor och barn. Belys gärna hur idiotiskt, patetiskt, sjukt och patologiskt det är men använd det inte som ursäkt.
Ja, det finns kvinnor som slår och det finns kvinnor som mördar, de är i statistisk minoritet och de slår oftast ihjäl sina plågoandar. Dvs de dödar efter flera års misshandel, det är inte rätt men till slut brister det när samhället inte längre kan skydda dem. Majoriteten av mördade i ett förhållande där en man är inblandad är kvinnan.