Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Ja alltså machokulturen säger att män ska tycka sånt är roligt och bra de ska inte kunna trakasseras liksom

De få gånger jag läst om kvinnor som utnyttjat män så är kommentarerna från män OFTA typ : åh hon hade fått våldta mig vilken dag som helst!!!

Och så skrockar man lite

Så män bidrar inte där heller direkt utan det är ofta kvinnor som får säga att det inte är okej i de fallen också
http://www.ettgottskratt.se/frackis/frackis-en-nyfiken-man-blir-medlem-i-en-nudistklubb/
http://www.ettgottskratt.se/frackis...-avbrutna-av-ett-meddelande-fran-tjejens-far/
Hur kan man påstå att det inte finns problem med svenskars syn på sex när det här är en "rolig fräckis" att skratta åt

Nej det är inte roligt. Lika lite som affischen "kvinnor behöver värme och ömhet, däng dom i elementet så blir de både varma och ömma" som hängde på en idrottsklubb med ungdomsverksamhet under min uppväxt.
Ni vet svenska schyssta snubbar...

http://www.ettgottskratt.se/frackis/frackis-en-nyfiken-man-blir-medlem-i-en-nudistklubb/
http://www.ettgottskratt.se/frackis...-avbrutna-av-ett-meddelande-fran-tjejens-far/
Hur kan man påstå att det inte finns problem med svenskars syn på sex när det här är en "rolig fräckis" att skratta åt

Nej det är inte roligt. Lika lite som affischen "kvinnor behöver värme och ömhet, däng dom i elementet så blir de både varma och ömma" som hängde på en idrottsklubb med ungdomsverksamhet under min uppväxt.
Ni vet svenska schyssta snubbar...
Nej fyfan :yuck: Jävla manskultur!!!

Det är oerhört kränkande, obekvämt och ett sätt att utöva makt, din fördom är fel.

Statistiskt ovanligare men det är ingen tröst för den enskilt utsatte.

Jag har blivit tafsad på av kvinnor men kan inte påstå att jag sett det som kränkande. Beteendet ska inte överanalyseras. Någon blir sexuellt attraherad och kan inte hejda sig, ofta pga alkohol.

Sedan kan det ju säkert upplevas som hotfullt om du är fysiskt underlägsen.

De flesta samlag startar förövrigt i något som skulle kunna vara sexuella trakasserier.

Jag har blivit tafsad på av kvinnor men kan inte påstå att jag sett det som kränkande. Beteendet ska inte överanalyseras. Någon blir sexuellt attraherad och kan inte hejda sig, ofta pga alkohol.

De flesta samlag startar förövrigt i något som skulle kunna vara sexuella trakasserier.

Återigen, enda lösningen med din verklighetsanalys verkar att skjuta av alla män.

Du är så himla fel ute.

Återigen, enda lösningen med din verklighetsanalys verkar att skjuta av alla män.

Du är så himla fel ute.

Varför skulle man skjuta av män? Finns ingen anledning.

För egen del anser jag att det är givet att sammankomster där det är vanligt med våldtäkter och sexuella ofredande inte ska tillåtas.

För egen del anser jag att det är givet att sammankomster där det är vanligt med våldtäkter och sexuella ofredande inte ska tillåtas.

Det är inte festivalerna det är fel på, utan folk med din skruvade syn på sex.

Det är inte festivalerna det är fel på, utan folk med din skruvade syn på sex.

Det är festivalerna som ger dessa individer möjlighet att göra som de vill.

Givetvis har arrangörerna ett ansvar att deras festival går lugnt till.

Senast ändrad:
Det är festivalerna som ger dessa individer möjlighet att göra som de vill.

Givetvis har arrangörerna ett ansvar att deras festival går lugnt till.
Det är attityder som dina som gör att folk tar sig rätten att ofreda andra. Du ursäktar och förminskar problemet.

Jag vidhåller, du resonerar som en person som begår övergrepp.
"Någon annan" ska ansvara för ditt beteende. Fylla ses som en förmildrande omständighet.

Det är attityder som dina som gör att folk tar sig rätten att ofreda andra. Du ursäktar och förminskar problemet.

Jag tycker att det är du som förminskar problemet genom att inte komma med några förslag som gör att färre tjejer drabbas.

Att det finns människor med skruvade attityder är ett faktum och det måste arrangörer av ett evenemang förhålla sig till. Det är ingen ursäkt för att skapa förutsättningar för så att det sker mängder av våldtäkter och ofredanden. Ex arrangören av Bråvallafestivalen har inte många rätt. Såg att flera artister nu reagerat och överväger att bojkotta festivalen om de inte kan garantera säkerheten för gästerna. Helt rätt gjort!

Jag har åxo blivit tafsad på när man varit på krogen men tyckte inte det var något att bry sig om överförfriskade tjejer utan avfärdade dom bara!

Det här med allt tjoande och skrattande om sexualbrott får mig att tänka på ett samtal jag hade med ett par danskar

De nynnade på en ramsa och när jag lyssnade på texten var jag tvungen att fråga
- Vad fan är det där för våldtäkts-visa??

De sa va?? Det är ju bara en dansk jättegammal lustig ramsa om våldtäkt och den är rolig inget att ta på allvar

Trodde fan knappt mina öron
Alltså nog finns det svenska visor och ramsor och skämt där man driver med sexuella övergrepp och våldtäkter och sånt också men aldrig att jag skulle försvara det med att det är gammal ofarlig svensk kultur som vi ska skratta åt tillsammans och ha någon jävla allsång till

Bara för att det är en del av den svenska och danska kulturen att sjunga glatt om sexuellt våld så kan ju inte jag förväntas reagera med ett -Men oj vad härligt med lite traditionell dansk och svensk kultur nu kan vi alla skratta tillsammans och sjunga med i den gamla roliga visan om våldtäkt!!

Illamående :wtf:

Att angripa symptomen flyttar bara problemen till nästa ställe.

Det är attityderna vi ska åt. Beter man sig på det sättet ska man känna av att det inte är accepterat. Både från resten av samhället och polis.

Att angripa symptomen flyttar bara problemen till nästa ställe.

Det är attityderna vi ska åt. Beter man sig på det sättet ska man känna av att det inte är accepterat. Både från resten av samhället och polis.
Inget av det du säger motsäger att man ser till att göra festivalerna säkra. Däremot är det faktiskt rätt otroligt att man medvetet vill skicka ut tjejer till våldtäkter och ofredanden för att fokus inte ska komma ifrån attityderna.

Inget av det du säger motsäger att man ser till att göra festivalerna säkra. Däremot är det faktiskt rätt otroligt att man medvetet vill skicka ut tjejer till våldtäkter och ofredanden för att fokus inte ska komma ifrån attityderna.

Vilket jag aldrig har påstått att man ska göra. Jag har föreslagit att man ska lösa säkerheten på festivalerna. Det är inte ens speciellt svårt, så i den delen kan jag hålla med dig om att det ansvaret tas för lättvindigt.

Nu råkar jag vara man, jag råkar vara vit, jag råkar vara medelålders (nåja). Så då är jag väl per definition kränkt redan från början.

Men,
bortsett från det så noterar jag att den retorik som används för att straffa och skuldbelägga ett manskollektiv på ett eller annat sätt är i princip detsamma som används av rasister för att straffa och skuldbelägga ett invandrarkollektiv.

Jag tycker att det är fel att räkna upp olika brott som invandrare har gjort, för att sedan använda det som argument varför hela invandrarkollektivet ska behöva stå tillbaka. Det tror jag en överväldigande majoritet i den här tråden håller med om.
Men i den här tråden läser jag åtskilliga exempel på vad olika män har gjort, och ser hur det används som argument till att hela manskollektivet ska stå tillbaka på lite olika sätt.

Skulle tycka det vore intressant att få höra vad det är som gör att den ena retoriken anses okey, medan den andra är anses så fel.

Disclaimer: Notera att jag inte på något sätt tar några sexuella övergrepp i försvar i och med detta inlägg. Om du läser det så, då har du läst fel.

Nu råkar jag vara man, jag råkar vara vit, jag råkar vara medelålders (nåja). Så då är jag väl per definition kränkt redan från början.

Men,
bortsett från det så noterar jag att den retorik som används för att straffa och skuldbelägga ett manskollektiv på ett eller annat sätt är i princip detsamma som används av rasister för att straffa och skuldbelägga ett invandrarkollektiv.

Jag tycker att det är fel att räkna upp olika brott som invandrare har gjort, för att sedan använda det som argument varför hela invandrarkollektivet ska behöva stå tillbaka. Det tror jag en överväldigande majoritet i den här tråden håller med om.
Men i den här tråden läser jag åtskilliga exempel på vad olika män har gjort, och ser hur det används som argument till att hela manskollektivet ska stå tillbaka på lite olika sätt.

Skulle tycka det vore intressant att få höra vad det är som gör att den ena retoriken anses okey, medan den andra är anses så fel.

Disclaimer: Notera att jag inte på något sätt tar några sexuella övergrepp i försvar i och med detta inlägg. Om du läser det så, då har du läst fel.
Hur ska manskollektivet stå tillbaka? Vad har folk föreslagit?

Vilket jag aldrig har påstått att man ska göra. Jag har föreslagit att man ska lösa säkerheten på festivalerna. Det är inte ens speciellt svårt, så i den delen kan jag hålla med dig om att det ansvaret tas för lättvindigt.

Om vi då går till attityderna. Utgå från att påståendet om att det inte är några större skillnader baserat på ursprung. Varför skulle det då vara meningsfullt att lägga fokus på det när det har så ringa betydelse? Sverige har ju kämpat hårt med detta i flera decennier. Trots det har såväl våldtäkter som sexbrott ökat.

Dags att byta taktik kan man tycka.

Men,

Alltså jag fattar att du undrar om det inte är lite synd om män som grupp om de måste ta till åtgärder tillsammans för att skydda kvinnor från mäns ofredanden

Men människor dör på grund av sin hudfärg och jag bara klarar inte av att vara pedagogisk och jag blir arg över att du ens jämför rasism med att stå tillbaka som man för att stoppa sexism

Ser man inte skillnaden när man ser sig om i världen -- ser man inte allt som finns därute och som säger klart och tydligt vem som lider och varför så vet jag fan inte hur jag ska förklara det bättre

Jag vet inte hur jag ska förklara skillnaden mellan att stå tillbaka från sina privilegier som man och att dö på gatan för att man inte är vit

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka