Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Jag har blivit tafsad på av kvinnor men kan inte påstå att jag sett det som kränkande. Beteendet ska inte överanalyseras. Någon blir sexuellt attraherad och kan inte hejda sig, ofta pga alkohol.

Sedan kan det ju säkert upplevas som hotfullt om du är fysiskt underlägsen.

De flesta samlag startar förövrigt i något som skulle kunna vara sexuella trakasserier.

Förhoppningvis inleds de allra flesta samlag med samtycke.

:yuck:

Hur ska manskollektivet stå tillbaka? Vad har folk föreslagit?
Eftersom du verkar ny i tråden får du här tre exempel på olika varianter:

Eller så får inga män släppas in alls, vore inte det nice.

bara förbjud män att vara alkoholpåverkade ute på krogen/festival, så har vi 99.9999% av problemen borta. Män är problemet, ska det utdelas kollektiv bestraffning och begränsningar är det bannemig inte offren som ska drabbas av det

Och om det ska vara snabba enkla lösningar så föreslår jag manszoner. Då kan alla män stå där och kvinnorna kan röra sig fritt på området.

Jag har medvetet inte taggat författarna, eftersom det inte är intressant ur min frågeställning vem som har skrivit så.

Eftersom du verkar ny i tråden får du här tre exempel på olika varianter:

Eller så får inga män släppas in alls, vore inte det nice.

bara förbjud män att vara alkoholpåverkade ute på krogen/festival, så har vi 99.9999% av problemen borta. Män är problemet, ska det utdelas kollektiv bestraffning och begränsningar är det bannemig inte offren som ska drabbas av det

Och om det ska vara snabba enkla lösningar så föreslår jag manszoner. Då kan alla män stå där och kvinnorna kan röra sig fritt på området.

Jag har medvetet inte taggat författarna, eftersom det inte är intressant ur min frågeställning vem som har skrivit så.
Nej jag är inte ny i tråden men det är väl bra att du är lite tydligare med vad du syftar på istället

Nej jag är inte ny i tråden men det är väl bra att du är lite tydligare med vad du syftar på istället

Att män föreslås straffas som grupp och att män skulle ha ett kollektivt ansvar för vad andra män gjort, är inte direkt något ovanligt i debatten.

För egen del känner jag inte det minsta ansvar för vad andra män gör.

Det är intressant med jämställdhet tycker jag att ibland när man tar upp det så säger män:

- Jaha betyder det att jag får slå dig på käften då??

Som om män inte slår kvinnor på käften redan, som om de inte dödar kvinnor redan , som om det är något män låtit bli att göra de senaste århundradena för att man inte slår tjejer liksom förutom den lilla detaljen att det är precis det män har gjort och fortfarande gör

Slår, våldtar , mördar och så när kvinnor tar upp ämnet jämställdhet så tar man chansen att slå lite till

Det är intressant med jämställdhet tycker jag att ibland när man tar upp det så säger män:

- Jaha betyder det att jag får slå dig på käften då??

Som om män inte slår kvinnor på käften redan, som om de inte dödar kvinnor redan , som om det är något män låtit bli att göra de senaste århundradena för att man inte slår tjejer liksom förutom den lilla detaljen att det är precis det män har gjort och fortfarande gör

Slår, våldtar , mördar och så när kvinnor tar upp ämnet jämställdhet så tar man chansen att slå lite till

Tack för att du så tydligt exemplifierade det som Oldie talade om ovan.

Män, män, män och män.
Män slår kvinnor? Knappast

Och vad menar du med det?
Men andra tycker det är obehaglgt eller blir rädda. Jag blir så trött på den attityden. Såg du dessa kvinnor som ett hot? Att dessa kunde gå vidare till sexuellt våld?

Det här är en central punkt, "tafsande" existerar bland såväl män som kvinnor det är inget unikt för något av könen men det är väldigt sällan att män upplever kvinnors närgångenhet hotfull men vanligt för det omvända förhållandet.

Därför att det står brott begångna på offentlig plats som andel av totalen. Offentlig plats innefattar betydligt mer än bara evenemangsområden. Alltså kommer vi inte någonstans i närheten av en procent om vi inte tolkar det som att "brott" och "totala antalet brott" även innefattar brott som inte har med sexuella ofredanden att göra.

Men hela rapporten handlar ju om sexuella ofredanden.

Det blir väldigt underligt när du sedan använder de procenttalen som procent av begångna brott. Om undersökningen enbart fokuserat på evenemang hade ju det inte varit 2 procent (1,8 avrundas normalt till två) utan hundra procent osv.

Men det står ju vad rapporten handlar om.

Hade det vart dödsstraff på att kasta ett papper i naturen hade ingen vågat chansa ;)
Klart som sjutton att brott ökar när konsekvenserna är näst intill obefintliga! Konsekvenstänket försvinner liksom då...

Jag hatar "alla killar är våldtäktsmän och alla stackars tjejer ska skyddas från dem" mentaliteten. Jag känner många killar, ingen av dem blir tafsande våldtäktsmän oavsett alkoholintag eller inte.
Bara som sakupplysning, dödstraff har ingen generell preventiv effekt, titta t ex i USA. Dödsstraff har aldrig stoppat våld och brott så det är ju tämligen värdelöst bara.
I ursprungsfrågan tycker jag att det är alldeles utmärkt med könssegregerad publik. Jag har alltid velat vara lesbisk och försökt att leva i en helt kvinnodominerad värld och slippa deala med män så mycket. Nu är jag dessvärre inte det trots idoga försök men tanken är oerhört lockande. Det vore ju helt fantastiskt att slippa män och deras potentiella våldsamheter och övergrepp, tycker jag.

Det här är en central punkt, "tafsande" existerar bland såväl män som kvinnor det är inget unikt för något av könen men det är väldigt sällan att män upplever kvinnors närgångenhet hotfull men vanligt för det omvända förhållandet.
Ja så är det
Och det är därför det blir fel när en man säger att han inte förstår problemet för han blir också taffsad på och det var väl inget problem
Man måste se sammanhanget
Sen vet jag män som uttryckt att de inte gillar att bli taffsade på heller. Så alla män delar nog inte uppfattatningen om att det inte är någon fara

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka