Narcissa

Trådstartare
Hur går det för er där ute? Här i södra Skåne blåser det rejält nu och regnet vräker ner. Hann precis natta alla djuren innan regnet kom.

Har inte nattat än, men har tack och lov bara några meter till stallet. Stormen drar i knutarna och det regnar rejält.

Utanför Hörby har det dragit igång rätt ordentligt med både blåst och regn. Alla smådjuren är nattade och fåren står i sin box. Minigrisarna ligger garanterat nerbäddade i sin halmhög ;) Hundarna ska få en nattrunda innan sovdags, gammelhunden lär inte vara imponerad... Unghunden brukar inte bry sig om väderförhållandena.

Regnar lite här hos mig och ökat lite i vinden, men inte mer än vanligt. Fast den skulle väl inte hit till mina trakter förrän 02 snåret inatt. Så jag tänker ta ett sömnpiller och drömma inatt!

Det känns ordentligt i huset nu, och någonting dånar något alldeles bedrövligt med ojämna mellanrum någonstans utanför fönstret... Jag undrar om grannens tak håller på och lyfter? :cautious:

Ja, de danska kollegorna har laddat rejält inför kvällen och nattens oväder. Vi skulle väl inte få mer än 29 m/s i byarna enligt SMHI men bl a Danmark har orkan. :nailbiting:

Jag har plockat in mina, men du kanske inte har den möjligheten?

Bor också på östra sidan, det har ökat på med både blåst och regn, men vi brukar få behålla strömmen iaf.
Jo det kan jag men de brukar stå inne i sin drift. Just nu står såklart alla utanför....

Jo det kan jag men de brukar stå inne i sin drift. Just nu står såklart alla utanför....
Mina går inte in i ligghallen när det blåser så mycket, det är delvis därför jag tar in, så kan jag sova gott. Andra anledningen är att vi har lite halvdåliga träd som skulle kunna pajja staketet om de ramlar.

Mina går inte in i ligghallen när det blåser så mycket, det är delvis därför jag tar in, så kan jag sova gott. Andra anledningen är att vi har lite halvdåliga träd som skulle kunna pajja staketet om de ramlar.
Ja man vill ju inte att de ska komma ut. Mina brukar stå inne i alla väder. Förutom just nu såklart.

Blåser på rejält i Kristianstad nu, det skallrar och knakar i rutorna, fläkten i badrummet snurrar som satan och det känns som det drar kallt... Hur tusan ska man kunna somna när det låter som rutorna ska gå sönder när som :nailbiting::crazy:

Så, då var strömmen borta :p Det var väldigt väntat då vi har luftledningar här. Har laddat telefonen och fyllt upp vatten under kvällen iaf så är väl förberedd ;)

35 m/s mätt i byarna här i Helsingborg. Det tar i lite utanför kan man säga! Regnar dock inte speciellt mycket just nu.

Enda gången jag är glad att vi bor på bottenplan och inte högt upp nere vid havet! :D

Jag tycker ju dock att sånt här väder är mysigt, vill nästan gå ut men det känns som en lite onödig risk.

Av med strömmen för ett bra tag sen nu, mobiltäckningen kommer och går lite hur som helst också. :down:

Sova är nog enda rätta nu. Hundskrället vägrar kissa kväll, tror han får slippa.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur