Det var utfärdat klass 2 varningar och det hade även hållits samverkanskonferance på telefon tidigare på dagen med anledning av den annalkande stormen, det står i varenda tidning och varit fullt på nyheterna inför, under och efter stormen. Det kräver dock att man följer med nyheterna om man vill veta vad som händer. :up:

Jo, det vet jag, och jag läste och hörde ju själv om kaoset i södra Sverige.
Men jag menade att the_connemara och Shetlandskusk tyckte det var "normalt" med 15 m/s (och de bor i södra Sverige), medan jag i Sthlm tyckte det var snudd på obehagligt och olustigt när saker och ting började blåsa runt. Helt enkelt för att här uppe blåser det sällan så mycket.

Jo, det vet jag, och jag läste och hörde ju själv om kaoset i södra Sverige.
Men jag menade att the_connemara och Shetlandskusk tyckte det var "normalt" med 15 m/s (och de bor i södra Sverige), medan jag i Sthlm tyckte det var snudd på obehagligt och olustigt när saker och ting började blåsa runt. Helt enkelt för att här uppe blåser det sällan så mycket.
Det var utfärdat klass 1 varningar i Sthlms-området redan i fredags.

Var det?! :eek: :eek: :eek:
Hur kan jag ha missat det?! O_o
För att du inte följer med? Som sagt, det varnades för klass 1 redan i fredags i stort sett hela landet, sedan höjdes det till klass 2 för Halland, Skåne, Blekinge, Småland och Gotland på lördagen, det hölls även en samverkanskonferance där bl a SMHI, MSB, polisen, räddningstjänst och samtliga landsting i Sverige deltog.

SMHI går ut med alla klass 1 - 3 varningar i media, det är bara att följa nyheterna om man undrar.

För att du inte följer med? Som sagt, det varnades för klass 1 redan i fredags i stort sett hela landet, sedan höjdes det till klass 2 för Halland, Skåne, Blekinge, Småland och Gotland på lördagen, det hölls även en samverkanskonferance där bl a SMHI, MSB, polisen, räddningstjänst och samtliga landsting i Sverige deltog.

SMHI går ut med alla klass 1 - 3 varningar i media, det är bara att följa nyheterna om man undrar.

Vad konstigt! För jag var inne och kollade på SMHI i torsdags kväll och sedan i lördags morse. Men inte vid något av de tillfällena stod det något om klass 1 varning för Sthlms län. Bara för kusten runt dito län :eek:
Skumt....

Vad konstigt! För jag var inne och kollade på SMHI i torsdags kväll och sedan i lördags morse. Men inte vid något av de tillfällena stod det något om klass 1 varning för Sthlms län. Bara för kusten runt dito län :eek:
Skumt....
Jag satt och tittade på varningarna både på fredagen och lördagen på jobbet.

Blir bara mer och med ledsen. Efter gorm har det fortsatt blåsa så de inte kunnat gå upp på taket och väderskydda det. Efter natten och morgonens regn har det nu börjat regna in i lägenheten. Suck...

Om hyresvärden bråkar så kontakta hyresgästföreningen! Vad säger ert eget försäkringsbolag? Det kan ju också vara en väg.

Försäkringsbolaget menar att det är en ansvarsskada som hyresvärden ska stå för. Detta då skadorna beror på att de inte tätat taket. Är inte medlem i hyresgästföreningen så tror inte de kan hjälpa oss då

Liknande trådar

Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama