De flesta övergreppen begås av någon man känner, eller är det då inget övergrepp?Människor som känner varandra kan absolut lägga armen om utan att det är något konstigt. Att kramas är ett sätt att hälsa och jag tror att det är det vanligaste sättet att hälsa i Sverige, iaf när det är någon man känner sen förut.
Med kindpussar hälsar man på varandra i massor av länder och det är har blivit mer och mer vanligt att kindpussas i Sverige också, speciellt i Stockholm.
GL:s beskrivning av läget är att det var hon som efter ett tag blev klängig och då tänkte han att "hm, hon kanske vill något mer". Han föreslog att de skulle gå upp på övervåningen till sovrummet och hon samtyckte. Där kunde hon ha tackat för sig och gått hem. Hon följde alltså frivilligt med upp till sovrummet. Det är hans beskrivning och jag tror honom.
I mina ögon är kvinnan inte trovärdig. Hon kan ha haft svårt att försörja sig, eftersom studiemedel inte betalas ut om man inte fullföljer studierna. Hon var modell (även nakenmodell), men det kanske inte gick så bra att få in pengar på det sättet längre, så då satte hon i system att försöka lura pengar av äldre män.
Menar du på allvar att du skulle känna skillnad om farbror Bosses beröring på dig var sexuell eller vänskaplig?
Det är totalt oviktigt om kindpussar är vanligt i vissa länder som hälsning för det är helt uppenbart att GLs pussförsök INTE var en hälsning iom hans övriga handlingar.
Det är inte ens ok att krama någon mot dennes vilja.
Nu vet jag från Buke hund att du är totalt faktaresistent och aldrig ändrar en åsikt hur överbevisad du än blir. Men du kan väl inte på riktigt mena att du inte fattar att det är offrets upplevelser som är avgörande, inte vad gärningsmannen "menade"? Isf kan man ju efterkonstuera en historia så fort man begått ett övergrepp och gå fri från ansvar.
Det är som när mobbare säger "jag bara skojade" och tror att det ska göra allt okej.
Sen undrar jag om du verkligen anser att människors trovärdighet sitter i yrket? Är en nakenmodell mindre trovärdig än en jurist?
Tror du inte man kan utsättas för upprepade brott?