Göra sig bäst som korv.... *långt svammel*

Om man plockar bort saker däruppe eller därnere har det nån betydelse?? :devil: :devil:

Men allvarligt allså... såg nånstans att man kan kastrera ston också.
Ungefär som kattor tror jag.
Allt OK me Lisa.
AM

Kastrera ´Humlan?? Hallåååå... När hon ska till avel då efter att ha vunnit ELITLOPPET 2006?? Kan man stoppa tillbaka grejjset då tro? :eek: :idea: :D

Läste du om Vet besöket? Du kan ju tänka dig CC´s min.. :smirk:

Lisa mår bra!? :love:

visst var hon efter Tap In?
skötte ett sto efter han förut..hehe hon var jätte väluppfostrad när man skötte och körde henne, men när man red henne :crazy:
hon kunde vara jättesnäll vissa dagar, andra dagar stegrade hon sig, vände, bockade osv.
helt beroende på vilket humör hon var på den dagen. :crazy:

Vi hade en Tap In märr i stallet där jag jobbade (såg ut som din med). Hon hade ett jädrans humör vissa dagar. Sa man åt henne svarade hon tillbaka ännu värre. Liten argbigga typ 150 hög men jättesnabba framhovar att vifta med :D
Har dessutom hört av travfolket att Tap In avkommerna kan ha lite humör ???

Hehe, det låter som en beskrivning av Humlan..
Och ja, tydligen lämnar han vassa hästar som attan!

Vet en märr vars mor är en sån där underbar dam, med milda-råddjurs-ögon-som-bara-älskar-dig-vad-du-än-gör... Trots denna underbara mor är häst fasen elka som en ilsken Flodhäst.. :eek:

Ja dom ser sockersöta ut små och änglalika tills "dom" inte vill vara med :) ...
Men vi hade även en Tap in hingst fux ,med vit man och svans, 4 vita ben och bredbläs och fläck på magen ...
Åh vilken sagohäst och from som ett lamm till skillnad från sin syster :)

Är det Drabant C.D. ??? :love:

Honom såg jag som ettåring och han var verkligen en söt liten häst.

Det kan knappast finnas två med den teckningen..........så nära "skäck" en travare kan bli.

"men stod i låne boxen och sparkade, pep och högg i box gallret så fort någon tittade på henne..." :rofl:
Jag hade nog skrattar så att tårarna sprutade i den situationen. :angel:

Första tanken som slår min är såklart vårkänslor. Det kanske inte är enda orsaken men det har säkert en fot med i spelet.
Överskottsenergi(pga, att hon stått) och vårkänslor(+brunst?) kan förändra mycket. Min häst har varit lite galen han med nu när han satts igång igen efter voliperiod.

Nä denna hette nånting med Express ...hmm varför är jag begåvad med dåligt minne ?
Måste åka förbi där och höra någon dag ....

Ja, snälla gör det.......verkar otroligt om två travhästar skulle ha så ovanliga och lika tecken, men inget är ju omöjligt och Tap In lämnar ju läckra hästar.....

:love: :love: :love:

Fasiken va fin hon är!!! Vill också ha en Tap In avkomma!!!

Älskar den där färgen :love: :love:

*kidnappningsförsök inplaneras* ;)

men stod i låne boxen och sparkade, pep och högg i box gallret så fort någon tittade på henne..."
Jag hade nog skrattar så att tårarna sprutade i den situationen.
Det var inte det minsta roligt... bara pinsamt!:o
Fast egentligen är hon ju rätt söt... :love:

Och för den som inte fattat det så är vi sams igen :banana: :banana: en fnurra på tråden har väl alla kärlekspar? :smirk:

Första tanken som slår min är såklart vårkänslor. Det kanske inte är enda orsaken men det har säkert en fot med i spelet.
Överskottsenergi(pga, att hon stått) och vårkänslor(+brunst?) kan förändra mycket. Min häst har varit lite galen han med nu när han satts igång igen efter voliperiod.
Jo, du har så rätt så... om du lägger till att Humlan nu är högts i rang på gården... och sen kan vi ju sitta och sucka över att allt måste hända på en och samma vecka?! :angel:

Känner igen mig, men det är inte bara ston som drabbas själv har min fjordingvalack (16 år) drabbats av storhetsvansinne och det är ett jäv*a boickande och hotande och hela baletten när man kommer för att ta inm sin "älskings" häst från hagen... ursa för sådana fasoner!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 678
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 982
Senast: Trasdocka
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka