Göra om remsele till QH ?

K

Konie

Har en sett annons på en remsele omgjord till QH. Funderar nu om det kan bli bra/ hållbart?

Sv: Göra om remsele till QH ?

jo nog tycker jag det beror ju på om det är bra gjort....vissa behöver knappt synas att dom är omgjorda..
fick däremot en som var omgjord med ett tunt skärp och den var jag inte så sugen att använda

Senast ändrad av en moderator:

Ok, inbillade mig faktiskt att det inte kunde vara bra men man lär så länge man lever.....

jg har en omgjord remsele,fukar utmärkt.... som träningssele! men kolla hur det ser ut!

har för mig att man inte eg får tävla m "omgjord" sele...? el e d bara vagnen d gäller?

Vagnen är det som det gäller. Vissa gjorde ju om på gamla trävagnar med smala skalmar som inte höll.

Var i Skeå för några (många?) år sen då STC (?) hade en drive och många fick inte tävla med sina vagnar

Har fått rekomendation att ringa till Lennart på STC på måndag. Han är tydligen "den kunnige" i den här frågan....

Det är OK med ombyggnad av både sele och vagn (fast STC gillar det inte och vore gladast om ingen gjorde det) OM fackman gör det. Som fackman räknas tex sadelmakare och sulkyverkstäder som har F-skattebevis.

Jag vet iaf en som tävlar med omgjorda grejer och de funkar jättebra, är skitsnygga (syns knappt skillnad) Men det är ju såklart inget hemma bygge heller...

Det är just "hemmabyggen" STC INTE vill se. Ombyggnad av en fackman är helt OK)

Liknande trådar

Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 414
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 524
Senast: Mia_R
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 731
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar