Göra egen silvermesh-duk

Nominous

Trådstartare
Jag är jäkligt sugen på att köpa en silvermesh-duk som täcker hela bilen, men de är ju rätt dyra. Men värt pengarna.

Men innan jag köper en tänkte jag höra om ni vet om man på enkelt vis kan göra en egen duk till billigare peng?

Vita lakan ska tydligen funka lite, men blir väl inte alls på samma sätt. Det är ju liksom ett speciellt tyg så jag vet inte hur jag skulle tillverka det själv..

@MiniLi Jag tänkte om tyget finns på tex löpmeter eller storpack om det används tex inom båtvärlden eller liknande. Då brukar det vara mycket billigare. Så fort det är till häst eller hund så brukar det bli dubbelt så dyrt!

Om det funnits inom andra användingsområden så skulle man ju bara kunna sy om den så den passar :)

Nått reflekterande och så göra en massa hål i. Borde gå att hitta lämpligt substitut på tygaffären, frågan är om det blir så mycket billigare...

Jag är jäkligt sugen på att köpa en silvermesh-duk som täcker hela bilen, men de är ju rätt dyra. Men värt pengarna.

Men innan jag köper en tänkte jag höra om ni vet om man på enkelt vis kan göra en egen duk till billigare peng?

De funkar alltså på riktigt? :) Läste nått om den tidigare men tänkte att det bara va nå påhitt. Funkar det blev jag ju sugen!

@bollen__ jag flera jag tränar med har och de säger att den funkar kanon. Senast vi tränade var det 29 grader och ingen sol på parkeringen, hon öppnade fönster och bagage och la över fuken över hela bilen och efter de två timmar vi tränar så kände jag i bilen och det var riktigt behagligt!!

Jag vet inte vad din tid är värd, Nominous, men jag betalade nog inte mer än några hundra för min duk (inte allra största storleken men täcker rätt stor del av bilen). Köpte min på Klickerklok. Ska du göra en själv ska du leta material, köpa material kanske restid och resekostnad, tillverka själva duken, kanske sätta kantband eller liknande för att undvika att det fransar sig. Du kanske älskar handarbete men enligt mig är det ingen vidare timpenning på den tid som går åt.

Jag vet inte vad din tid är värd, Nominous, men jag betalade nog inte mer än några hundra för min duk (inte allra största storleken men täcker rätt stor del av bilen). Köpte min på Klickerklok. Ska du göra en själv ska du leta material, köpa material kanske restid och resekostnad, tillverka själva duken, kanske sätta kantband eller liknande för att undvika att det fransar sig. Du kanske älskar handarbete men enligt mig är det ingen vidare timpenning på den tid som går åt.

Den mina träningskompisar har kostar +1800kr, så hittar jag tyg för låt säga 800kr så syr jag gärna ;)

http://www.cctrading.se/bilkapell/silvertech/silvertech-kombibilar

Vet inte hur det här fungerar?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Kapell/

Omm an inte får länka så hittas detta på Silvertech Kombibilar samt Biltema Kapell.

Det är inte kapell jag ska ha, utan en duk som släpper igenom luft. Tänk aluminiumfärgat nät som reflekterar solljus. Det är glest vävda blanka tygstrimmor. Så luften passerar obehindrat igenom.
Ett kapell stoppar ju luften. Visst den ger skugga men luften cirkulerar inte :)

Den mina träningskompisar har kostar +1800kr, så hittar jag tyg för låt säga 800kr så syr jag gärna ;)

Det är inte kapell jag ska ha, utan en duk som släpper igenom luft. Tänk aluminiumfärgat nät som reflekterar solljus. Det är glest vävda blanka tygstrimmor. Så luften passerar obehindrat igenom.
Ett kapell stoppar ju luften. Visst den ger skugga men luften cirkulerar inte :)
Hål kan man ju göra själv, men är klickerkloks billigare så är det bättre att köpa där såklart.

Klickerkloks kostar då rakt inga 1800:-

De klickerklok importerar ifrån (silvershademesh) tar 187 dollar själva för 12'x14' så det verkar konstigt om klickerklok tar bra mycket under eller "då rakt inga 1800"? Då går de ju väldigt mycket back på affären då de ska importera dem också.
Vad är rakt inga 1800? 300kr? 1400kr?

Det spelar ju roll vilken storlek man ska ha och jag är inte ute efter en liten filt, utan en som täcker hela bilen. 3,6x4,2m

Men på silvershademesh (usd) och hundkrut (kr) kostar 12'x14' 187usd eller 1800kr. Men en helbilsduk i Sverige får du inte för under 1700kr vad jag har hittat. Vad kostar den på klickerklok?

Någon som testat kamouflagenät? Sånna som militären har. De ger ju skugga och ventilerar. Men är reflektionen från silvermesh så mycket bättre?

@attheedge Haha ja vi får göra det! Synd att frakten går på 22 dollar, blir ju rätt mycket. Då tjänar man inte jättemycket på att beställa därifrån. Men nån hundring iafl.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: Lillefrun
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
438
Senast: Fetaost
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka