Göra egen krans för ytterdörren i jul

Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul

Åk ut till någon knacker yard och fråga om de inte säljer lite. De brukar ju ha granris och järnek, som holly heter på svenska. :) Du skulle plockat järneken (vi snackar svenska på detta forumet), i oktober om du ville ha bären, och det vill man ju.

Ut till några shams så fixar de järnek till dig för en billig peng!

När jag bodde på the emerald isle så plockade jag ofta järnek och gjorde kransar till jul. Av någon skum anledning har jag inga bilder på dem alls dock.
 
Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul

Men för att ge dig lite inspiration så lägger jag in några bilder jag googlade fram.


1992113_f520.jpg


wreathonreddoor.s600x600.jpg


stock-photo-christmas-door-decoration-isolated-on-the-white-background-21940459.jpg


Man behöver ju varken ha granris eller järnek heller. Snygga pinnar, eller annat, kan ju också bli bra!
flower-christmas-wreath.jpg


Christmas_Door_Wreath_with_Copper_Colored_Decoration.jpg


il_430xN.94563964.jpg


77269164_c176c77057.jpg


FC03-1261.jpg
 
Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul

Åk ut till någon knacker yard och fråga om de inte säljer lite. De brukar ju ha granris och....

:D Närmaste "knacker yarden" blir väl bland de lösa ponnisarna i Finglas eller Ballymun, vet inte om jag vågar gå dit, blir väl nerslagen då :o
Country knackers o town knackers är väl ganksa olika..

Har hittat ett stället nu som säger sig vara "xmas tree fram" ska kolla med dem i helgen
 
Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul

Denna gjorde jag härom dagen, ber om ursäkt för suddigt mobilfoto...

DSC00401.jpg


Jag gillar när det är "enkelt", så därför blev det bara en rosett och en svart kula. Och så är jag lite allergisk mot rött...:o
 
Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul

Jag ska köpa ett brett rött sidenband och "slå in" dörren med, en rosett under fönstret och det är klart. Enklare kan det nog inte bli!
Och jättefint!
 
Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul

Om man har naturfärgade balsnören blir de váldigt snygga att flätta ihopp till en krans eller ett hjärta
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 114
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 714
Senast: lbb
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 500
Senast: Magiana
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 101
Senast: Jakobine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp