Gör om mig

alazzi

Trådstartare
94254702-M.jpg

Inför kommande tävlingssäsong vill jag givetvis förbättra min tävlingsutrustning. Min övervikt behöver ni inte kommentera, det ska jag ta tag i nu. Men övrigt?

Sv: Gör om mig

Det ser ju lite tråkigt ut med bara en vit skjorta. Eftersom det ser ut som om att du gillar grönt, så köp en grön tröja/skjorta/slinky. Det gör att du syns bättre i mängden och får domarnas ögon på dig :) Själv tycker jag att starka färger upptill gör väldigt mycket, våga vara lite "för mycket" Du skulle även kunna använda blått.
Tycker även att du kan skaffa dig en filt/pad, som är lite större än den pad du redan har, så att den syns mer.
Tävlar du i någon klass där du får ha benskydd, passa på att köpa ett par benskydd som matchar din klädsel :)
Lycka till för kommande tävlingsår :banana:

93205692-M.jpg

Blusen är limegrön, men det syns inte så bra på bilden. Men jag gillar grönt, leter intensivt efter en mörkare nyans på blusen. Men det har jag inte lyckats hitta ännu.

Jag gillar kornblått också men jag har inte köpt saker som matchar ännu. Har inte hittat rätt nyans ännu.

okej, men en skarpare grön skulle vara mycket bättre! :) Om du vill ha en slinky tycker jag också att du ska ha en väst till, som då MÅSTE gå ända ner till bältet när du rider, annars tycker jag det kan se lite kontisgt ut ;)
Men om du hittar någon mer skarpare limegrönfärg, precis som benskydden du har är, så skulle det se jättefräckt ut :D Jag tycker dock att det är snyggare med svarta chaps. Om man vill ha lite mer småplock på sig, tycker jag du ska skaffa ett halssmycke, stor bälterbuckla som syns och något roligt till hatten :)

Jo, jag valde att tävla i de svarta chapsen. Har ingen bild där man ser bältesbucklan tydligt. Jag letar hela tiden efter tävlingskläder som inte kostar en förmögenhet. Men oftast är färgerna som finns i såna nyanser så att jag inte vill ha dem. Jag vägra ha rosa eller babyblått på mig:p

Det går alltid att färga, alt. beställa från sömmerskor :D Vi kan sånt där med färganpassning och hur man ska lägga snitt å sånt ;)

Synthetfärgning är simpelt som bara den så leta rätt på en skjorta/slinky/whatever och en färgning i den färg du vill ha - Voilá en timme senare är det fäääärdigt :D:D

Slinky och en snygg väst, + en stor bältesbuckla är mkt snyggt och figursmickrande!

Tighta skjortor också, med stor buckla och uppknäppt i halsen.

ALLTID chaps, gärna med fransar hela vägen runt baken och en concho på mitten bak.

Du hittar kanonsnygga, proffsiga showkläder ofta MKT billigt jämförelsevis på eBay, jag har en jätteshowgarderob därifrån för pengar som jag hade köpt ett par hobby horse plagg för i affären! Och den garderoben innefattar även hobby horse plagg.... :idea:

Kan man ha slinky även om man inte har storlek 38 i kläder?

Ja men använd även en väst som döljer/håller in.

Stor risk att partiet mellan jeans och bh blir en krigszon. Och den gömmer man bakom västen.

/P Döben

Se även till att tröjan/slinkyn/skjortan är väldigt lång i ärmarna så att du kan ha handskarna över, så att inte något av huden syns ;)

Jag har långa armar så det är ett litet problem där:crazy: "Normala" kläder är alltid för korta i armarna.

Är övrig klädsel ok? Är padden ok? Huvudlag? Bett?

Showtræns istællet før træningstræns. Lite silver på trænset ær alltid snyggt. Samma færg på træns og tyglar ser snyggare ut. Jag tror att du skulle passa bættre i en større, beige hatt. Dina naturliga færger framtræder bættre då och ansiktet blir mindre. Ser bættre ut med beige æn svarta chaps. Du passar nog bæst i ljusa færger øver huvud taget.

som jag nämde tidigare så tycker jag att du ska skaffa dig en pad/filt som är lite större som framträder och syns mer! När det gäller träns/tyglar/sadel så tycker jag att det är snyggast om ALLA dessa har SAMMA färg :)

CaliforniaSwed här på buke syr tävlingskläder och jag tror hon även tar mottbeställningar. Så du kan ju ta och snacka lite med henne :idea: då kan du ju få en slinky och väst precis efter dina mått :)

Showtræns istællet før træningstræns. Lite silver på trænset ær alltid snyggt. Samma færg på træns og tyglar ser snyggare ut. Jag tror att du skulle passa bættre i en større, beige hatt. Dina naturliga færger framtræder bættre då och ansiktet blir mindre. Ser bættre ut med beige æn svarta chaps. Du passar nog bæst i ljusa færger øver huvud taget.

Tack för intressanta synpunkter! Det är bra att få höra vad som bör ändras.

Showträns står högt på önskelistan, har fingrat på många olika men inte köpt ännu, eftersom jag bara tävlat en gång hittills.

Att jag har valt svart är väl mest för att förminska det visuella intrycket lite. Jag är ju som sagt var ingen storlek 38 längre. Men jag ska prova beige hatt och se hur jag ser ut i det. Har tänkt köpa en ny hatt inför nästa säsong där jag hoppas kunna hinna tävla några gånger.

Är grönt annars en ok färg? Man ska ju ha en färg som man trivs med. Många väljer ju svart av bekvämlighet, det är ju aldrig fel.

Lila, rött, osv är så svårburna färger så det vill jag inte ha.

jag tycker grönt är en okej färg, så länge det är en skarp färg som verkligen syns, tex att din skjorta var lite svår att se att det verkligen ÄR grön. men rött är inte så svårt att använda som många tror. Men att blanda den röda färgen med någon detalj med svart blir väldigt snyggt! :)
Lila kan vara lite svårare om man inte riktigt gillar färgen, men är man en person som gillar lila är inte den heller så svår...

Senast ändrad av en moderator:

Rött passar ju hästens färg, men jag är så röd naturligt i ansiktet om jag inte häver på smink:o så det känns lite risky som färgval. Annars en lätt färg att få tag i kläder och filtar i.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
28 474
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Dyngpeter
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 299
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka