Gör folk likadant hemma?

däremot är det inte så noga med att använda toaborsten så det får man påpeka och visa barnen, maken har jag gett upp hoppet om :grin:
gud en sån man skulle jag aldrig kunna leva med. en som inte ens behärskar de mest grundläggande grejerna. urk.

Förutom redan nämnda anledningar så tror jag på dålig uppfostran/curlande mamma.
eller en ohyfsad pappa.

Jaha men då kommer grisen till tråden! Jag lägger oftast landningsbanor om jag behöver bajsa offentligt, men skulle det ändå bli skitränder i toalettstolen så tar jag INTE fram toalettborsten och städar efter mig. Aldrig i livet. Den stackars toalettborsten har stått där tusen spolningar med uppfällt toalettlock och har säkert trillat en gång eller tio på ett fylleslagsärrat kissgolv. Aldrig i livet att jag tar i den. Nu har jag oftast bra bajskvalitet (...) och skräpar sällan ner, men jag förstår faktiskt människor som äcklar ner och inte gör något åt det. Det finns människor som får betalt för det och som har rimlig utrustning för att ta tag i det problemet.

Sen är det ju en fråga om var gränsen går. Hur skitigt man orkar med att lämna efter sig och hur mycket man tänker på andra människor efter att man grisat iväg.

Vissa människor kanske bara inte ska tillåtas gå på offentliga toaletter?

Med det resonemanget kan man ju grisa ned hur mycket som helst var som helst för någon annan har ändå betalt för att städa upp.

Lägg ned ett par plasthandskar i väskan och problemet är löst. Nu bajsar jag aldrig på offentliga toaletter, men har slängt ned ett par handskar i väskan om jag skulle vara tvungen att kissa på en snuskig toalett (på tåget eller tågstationen är de inte alltid så kul).

Med det resonemanget kan man ju grisa ned hur mycket som helst var som helst för någon annan har ändå betalt för att städa upp.

Lägg ned ett par plasthandskar i väskan och problemet är löst. Nu bajsar jag aldrig på offentliga toaletter, men har slängt ned ett par handskar i väskan om jag skulle vara tvungen att kissa på en snuskig toalett (på tåget eller tågstationen är de inte alltid så kul).
Som sagt, frågan är ju var gränsen går för hur mycket man orkar med att grisa. Den gränsen är uppenbarligen personlig.

Och nej jag kommer inte att gå runt med ett par plasthandskar i fickan så fort jag rör mig utanför mitt hem. Tycker du själv att det är en rimlig idé?

Som sagt, frågan är ju var gränsen går för hur mycket man orkar med att grisa. Den gränsen är uppenbarligen personlig.

Och nej jag kommer inte att gå runt med ett par plasthandskar i fickan så fort jag rör mig utanför mitt hem. Tycker du själv att det är en rimlig idé?

Eh, ja uppenbarligen tycker jag det är rimligt eftersom jag själv har ett par med mig. När jag befinner mig där jag kan behöva besöka en offentlig toalett har jag även andra saker med mig (plånbok, nycklar, telefon etc) så ett par plasthandskar tar ingen plats alls. Jag tycker det är väldigt mycket rimligare än att låta nån annan städa upp ens skit som det är i ditt fall.

Jag har överdoserat på laxermedel pga ätstörning, explosiv diarre mao. Jag kräks även på offentliga toaletter och ibland kommer lite på sitsen(förlåt!) då tar jag handsprit och torkar rent har ändå den i väskan.
Skitar jag ner stolen är det väl en jävla självklarhet att jag städar upp, finns det inte städborste har jag knygglat ihop en stor tuss med papper och gjort det bästa jag har kunnat och sen spolat ner dreten.

Jag fattar verkligen inte folk som kan skita ner och sen lämna, tänk skammen när nästa person ska in.

Det finns ju helt klart värre saker (vuxna?) människor gör än att bära med sig ett par plasthandskar i fickan när de lämnar sitt hem. Typ strunta i att ta väck bromsspåren i toan :yuck: Allvarligt, jag trodde på riktigt att det ingick i basalt folkvett och grundläggande hygienrutiner att göra rent efter sig, likadant som att tvätta händer efter toabesöket (jag blir dock gång på gång motbevisad)
Det finns ju miljoner lösningar på ditt problem med toaborste, du ger bara blanka fan i att andra drabbas av dina fekalier och ditt bidrag till ännu snuskigare toaletter

med tanke på att det finns folk som i en helt vanlig kläd butik slänger papper på disken t ex gamla kvitton, snytpapper osv och sen går ut som om det inte var ngt. så behandlar de nog toaletter betydligt värre :/.

jag har jobbat på hotell/ camping med en hel del toalett städning, hela anläggningen var ny och väldigt fräscht, städades flera gånger om dagen och var väldigt lättskött. men varje morgon var det ändå otroligt :yuck: att städa. om man säger som så, kan man inte sikta så sitter man oavsett om man är man eller kvinna. kan garantera att den egna toaletten som städas en gång i månaden är äckligare än vissa offentliga som städas 2-3 gånger om dagen.
och man dör inte av att ta en bunt papper med handsprit på toaringen om nu ngt droppat på den. man tvättar ju ändå händerna och spritar när man går ut igen.

även katter har vett nog att täcka över sin skit

Efter att ha varit iväg och använt en del publika toaletter (alltså sådana som finns på ex flygplatser, inte att det finns ett fönster att titta in i :D) så börjar jag undra lite över hur folk gör med sina toalettbestyr.

Det har hänt så många gånger att jag gått in på en toalett där personen innan inte spolat, i flera fall ser det ut som att personen haft magproblem:turd::yuck: Toalettborste finns samt så fungerar spolningen, så det går inte att skylla på.

De som lämnar toaletten äcklig, gör de likadant när de är hemma? VARFÖR är det så svårt att lämna en ren toalett efter sig?

Alldeles för många människor är alldeles för äckliga :yuck:

Toan liksom, den ska vi knappt tala om ibland. Det räcker med hur folk beter sig i köket här. Korridor där köket delas av 15 personer med daglig städning av golv och tömning av soptunnan, det betyder tydligen att man grisa hur mycket som helst och då bor de i skiten med 14 andra som är tvingade att bo i det med!

Förresten på jobbet så finns det en lapp i en av toa båsen med pil till toa rullen med texten "There is tissue right there, please don't put your buggers on the wall".

:yuck:

Tycker du att det är rimligt att alla andra ska behöva stå ut med ditt bajs för att du inte orkar städa upp efter ditt äckel? Ditt bajs, varför ska någon annan behöva stå ut med det?

Det händer ofta att det finns både bajsränder, bajs, bajspapper, kiss på ringen eller annat äckel i toan där jag bor eller arbetar. Det är inte rimligt någonstans att jag ska behöva stå ut med andras äckel i upp till 24 timmar tills städaren kommer igen bara för att någon är för lat för att ha lite normal hyfs och städa upp efter sig.

(Det är inte helt ovanligt att det bor personer i min korridor som tycker att de är för "fina" för att hålla rent efter sig själva. Lathet kallar jag det, och jag är definitivt för "fin" för att stå ut med att leva i andras misär när det saknas basala hygien beteenden).

Jag försöker alltid hålla mig pga allt äckel men att sitta kissnödig på ett plan i flera timmar är inte skitkul :D

Att det ska vara så jävla svårt att lämna rent efter sig!
jag städar istället ;). dvs tar ett tag med toaborsten, torkar av ringen och tar ett papper och trycker ner högen i soptunnan. kan man utan problem plocka upp hundskit, klappa hästar som garanterat legat i sitt eget bajs osv utan att äcklas så kan man snygga till det före/efter sig på toan. några lager toapapper som skydd mot handen bara och lite tvål och vatten efter så är man ren och fräsch ;)

jag städar istället ;). dvs tar ett tag med toaborsten, torkar av ringen och tar ett papper och trycker ner högen i soptunnan. kan man utan problem plocka upp hundskit, klappa hästar som garanterat legat i sitt eget bajs osv utan att äcklas så kan man snygga till det före/efter sig på toan. några lager toapapper som skydd mot handen bara och lite tvål och vatten efter så är man ren och fräsch ;)

Haha, det gör jag också ibland. Fast ärligt talat mest för att det kan stå nån utanför och vänta på att gå in, och då vill jag inte att den ska tro att det är jag som grisat ned.

När jag var ung och korkad och gick på solarium (något jag fått ångra) hände det tämligen ofta, att den som solat före mig inte torkat upp svetten utan bara rest sig upp, gått ut och lämnat pölen. Inte SÅ roligt att torka upp andras svett, även om där fanns antibakteriella wipes att avsluta med.

Flygplanstoaletter är en annan läskig histioria. Under en längre flight hinner det bli en mindre urinsjö på golvet därinne. Alltså - varför kan folk inte bete sig?? (Off topic men om flygplansvett: Instagram har en kul sida "Passengershaming" ifall nån vill se sanslösa bilder på hur folk beter sig när de flyger...)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 134
Senast: mars
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka