Gör folk likadant hemma?

Emtherlia

Trådstartare
Efter att ha varit iväg och använt en del publika toaletter (alltså sådana som finns på ex flygplatser, inte att det finns ett fönster att titta in i :D) så börjar jag undra lite över hur folk gör med sina toalettbestyr.

Det har hänt så många gånger att jag gått in på en toalett där personen innan inte spolat, i flera fall ser det ut som att personen haft magproblem:turd::yuck: Toalettborste finns samt så fungerar spolningen, så det går inte att skylla på.

De som lämnar toaletten äcklig, gör de likadant när de är hemma? VARFÖR är det så svårt att lämna en ren toalett efter sig?

Jag spolar inte alltid efter mig hemma. Jag har en liten septitank och bor sist på en liten grusväg, så jag är inte garanterad att få tömning ifall det är snö eller för blött. Kissar jag bara spolar jag inte för jag vill inte stå med full septitank när det är snöoväder, utan tanken måste hålla tills våren.

Men är jag borta spolar jag givetvis alltid.

Jag har också tänkt på det och jag tror att de inte bryr sig för det är någon annan som får städa upp det. Men jag tror många är grisiga hemma också.

Vi hade en hantverkare som inte städade efter sig när han bajsat utan lämnade stora bruna spår. Det hände flera gånger. Hallå liksom.

Jag spolar inte alltid efter mig hemma. Jag har en liten septitank och bor sist på en liten grusväg, så jag är inte garanterad att få tömning ifall det är snö eller för blött. Kissar jag bara spolar jag inte för jag vill inte stå med full septitank när det är snöoväder, utan tanken måste hålla tills våren.

Men är jag borta spolar jag givetvis alltid.
-If it´s yellow let it mellow. If it´s brown - flush it down! Fick jag lära mig när vi bodde i vattenbristens Californien.

Men i övrigt håller jag med ts; hur kan man ens gå ut från en offentlig toalett och lämna den på ett sätt man aldrig gjort hemma?? Ibland tror jag det är en barnslig "protest", att man gör nåt äckligt bara för att man kan och sen får nån annan stackare rengöra.

Ibland tror jag det är en barnslig "protest", att man gör nåt äckligt bara för att man kan och sen får nån annan stackare rengöra.

Det tror jag absolut det handlar om ibland. Det är helt otroligt vad folk lämnar efter sig faktiskt, det kan liksom inte vara en olycka att bajsa på locket... Sätter vad som helst på att de tänder på tanken att någon måste städa det där. :meh:

Jag säger kultur. De finns ju de som inte sitter på toa utan sitter på huk på toa.
Sen kan jag tänka mig att det också handlar om att "någon annan städar o då kan man grisa".

Jag jobbade på ett ställe en gång där en av arbetsuppgifterna gick ut på att städa en offentlig toalett. En dag när jag klev in där hade någon lämnat en redig :turd:korv på golvet, framför toan :yuck::meh: Lätt att hålla sig för skratt.
Förvänta dig alltid det värsta av människor, du blir bara positivt överraskad de få gånger folk beter sig som... folk

Förutom redan nämnda anledningar så tror jag på dålig uppfostran/curlande mamma.
I mitt hus finns jag (mamma) min man och två söner 5 och 10 år.
All fäller ner locket efter sig och alla spolar :up: däremot är det inte så noga med att använda toaborsten så det får man påpeka och visa barnen, maken har jag gett upp hoppet om :grin:
Båda barnen klagar på att barnen på dagis resp skolan lämnar locket/ringen uppe, inte spolar, kissar utanför, inte tvättar händerna och att det är allmänt snuskigt.
Att lära barnen att ha iaf hyfsade hygienrutiner och bordsskick samt att vara en snäll människa är väl grundläggande....eller?!?

Jaha men då kommer grisen till tråden! Jag lägger oftast landningsbanor om jag behöver bajsa offentligt, men skulle det ändå bli skitränder i toalettstolen så tar jag INTE fram toalettborsten och städar efter mig. Aldrig i livet. Den stackars toalettborsten har stått där tusen spolningar med uppfällt toalettlock och har säkert trillat en gång eller tio på ett fylleslagsärrat kissgolv. Aldrig i livet att jag tar i den. Nu har jag oftast bra bajskvalitet (...) och skräpar sällan ner, men jag förstår faktiskt människor som äcklar ner och inte gör något åt det. Det finns människor som får betalt för det och som har rimlig utrustning för att ta tag i det problemet.

Sen är det ju en fråga om var gränsen går. Hur skitigt man orkar med att lämna efter sig och hur mycket man tänker på andra människor efter att man grisat iväg.

Vissa människor kanske bara inte ska tillåtas gå på offentliga toaletter?

Jaha men då kommer grisen till tråden! Jag lägger oftast landningsbanor om jag behöver bajsa offentligt, men skulle det ändå bli skitränder i toalettstolen så tar jag INTE fram toalettborsten och städar efter mig. Aldrig i livet. Den stackars toalettborsten har stått där tusen spolningar med uppfällt toalettlock och har säkert trillat en gång eller tio på ett fylleslagsärrat kissgolv. Aldrig i livet att jag tar i den. Nu har jag oftast bra bajskvalitet (...) och skräpar sällan ner, men jag förstår faktiskt människor som äcklar ner och inte gör något åt det. Det finns människor som får betalt för det och som har rimlig utrustning för att ta tag i det problemet.

Sen är det ju en fråga om var gränsen går. Hur skitigt man orkar med att lämna efter sig och hur mycket man tänker på andra människor efter att man grisat iväg.

Vissa människor kanske bara inte ska tillåtas gå på offentliga toaletter?
Man kan ta toapapper mellan handen och borsten. :up:

Så där är det på två toaletter på min nuvarande arbetsplats. Det finns många toaletter på våningsplanet men just dessa två är alltid grisiga. Förutom att folk inte använt toaborsten slänger man papper på golvet runt både toa och handfat och även i handfatet. Flera gånger har plastomslag från tamponger legat på golvet.

Jag har aldrig varit på en arbetsplats där det varit så grisigt! Vi är flera som pratar om det och undrar hur vuxna människor kan tycka att det är okej att grisa så och lämna skiten till sina kollegor.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 134
Senast: mars
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka