Sv: Gör din egen blandras
Jag tror att de flesta inlägg i den här tråden (förhoppningsvis) ska tas med ungefär ett kilo salt.
Jag tror att de flesta inlägg i den här tråden (förhoppningsvis) ska tas med ungefär ett kilo salt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle korsa i två generationer så att säga. Först skulle jag korsa en malle med en ovtjarka och en DSG med en cavalier KC.
Efter 6-7 månader skulle jag sedan korsa dessa för att få en malle/ovtjarka/DSG/CKC dvs den PERFEKTA hunden!!
(Nej då man behöver inte vänta längre än så!! När tiken löper då är hon mogen för valpar! Det är sääääkert! För så fungerar det i naturen!)
Arbetsvillig (mal), cool men vaktande (ovt), släthårig och ganska liten (dsg) och gudasnäll (ckc)
Om öronen skulle bli för långa eller något så är det ju bara att klippa av dem i önskad längd eller tejpa dem i någon lustig form (som utställningsfolket gör!!)
Vem skulle inte vilja ha denna kombination?!
Perfekt för både tjänstebruk, barnfamiljer, pensionärer.... ja för ALLA!
/Swat ()
Åhh Malle/Ovtjarka att jag inte tänkte på det! Underbart!![]()
Jag skulle korsa en tigrerad Grand Danois med en Schäfer, resultatet skulle bli en ENORM tigrerad schäfer![]()
*kl
Den andra hunden har jag ofta tänkt skulle paras såhär.
![]()
och
![]()