Googlade på Anders Hallgren

Rie

Trådstartare
och hittade en intressant titel på en bok; Den gamla hunden.
Någon som har läst den ? Vad tyckte du?

När jag hade en gammal häst efterlyste jag en sådan bok, och nu har jag ju en äldre hund så denna bok kanske vore något att läsa.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Tycker den är ok, men det stod inte så jättemycket matnyttigt.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Den är bra, kanske inte en av hans bästa men helt ok!! Han har ju skrivit många mer väldigt LÄSVÄRDA böcker. Faktum med att JAG tycker hela hans teori hur man uppfostrar hund är toppen!!:bow:
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

:rofl: :rofl: Sååååjättekul att du/ni "hittat fram till" Anders:banana:
Själv gick jag flera kurser i slutet av -70talet för honom.Han var banbrytande vad gäller hundpsykologi/uppfostran:bow: Tyvärr fick han alltför länge stånga sin vänliga panna blodig,efter otaliga påhopp,från"etablisemanget" i hundsverige.Jag nämde Anders i en tråd förra veckan.Tar man till sig hans "TÄNK" då får man chansen att få en lycklig hund:D :D
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Den är bra, kanske inte en av hans bästa men helt ok!! Han har ju skrivit många mer väldigt LÄSVÄRDA böcker. Faktum med att JAG tycker hela hans teori hur man uppfostrar hund är toppen!!:bow:

Ja de gammla böckerna med både Stackel o kastkedjor.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Ja de gammla böckerna med både Stackel o kastkedjor.

Om du var seriös? Jag har läst mest nytt av honom då jag är ganska ung själv. Inte höll han på med stackel och dylikt????:eek: :eek:

Känner han personligen genom moster, nästa gång jag träffar honom ska jag fråga!!!

Chockad.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

:rofl: :rofl: Sååååjättekul att du/ni "hittat fram till" Anders:banana:
Själv gick jag flera kurser i slutet av -70talet för honom.Han var banbrytande vad gäller hundpsykologi/uppfostran:bow: Tyvärr fick han alltför länge stånga sin vänliga panna blodig,efter otaliga påhopp,från"etablisemanget" i hundsverige.Jag nämde Anders i en tråd förra veckan.Tar man till sig hans "TÄNK" då får man chansen att få en lycklig hund:D :D

Den Anders känner jag igen!!!:D
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Läs boken: Problemhund och hundproblem den gammla utgåvan av den där står det med hur man använder både och.
Men om han användt det själv det kan jag inte svara på men han tar upp det som hjälpmedel i den boken iaf.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

fast ingen människa föds perfekt. och alla har vi skelett i garderoben. kan man verkligen lasta honom för saker han gjorde när han var "ung och dum"? frågan är vad han säger NU (en hel del bra saker, men i mitt tycke en del flummerier också).
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Läs boken: Problemhund och hundproblem den gammla utgåvan av den där står det med hur man använder både och.
Men om han användt det själv det kan jag inte svara på men han tar upp det som hjälpmedel i den boken iaf.

Det ska jag göra det kan jag LOVA!!:devil: :confused:

Jag ska även ta upp det med moster som får vidarbefodra frågan till honom själv. Om det nu står att han tycker det är ett lämpligt hjälpmedel vill jag veta VARFÖR. Jag tycker det är pest.

Men jag har svårt att tänka mig att han..jaa..
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Jag har boken framför mig just nu och där beskrivs kastkedja utförligt, så visst finns det med i äldre utgåvor.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Jag hittade boken här också som jag inte visste att mina föräldrar hade ens!??(är på besök). Men jag brukar å andra sidan inte rota bland deras saker heller:angel: . Denna bok har jag inte läst, men det är väl typ hans första? Vilken sida står det om stakel?
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Problemhund och hundproblem denna bok står det om stackel i den tidiga utgåvan.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Har SkumLäst boken nu, hittar inget, men det kan vara fel bok lr så bläddra jag förbi man börjar ju bli trött.

Ringde dock moster (så här sent!:angel: ) och hon svara att han endast använt KASTLINOR (inte stackel) på mycket MYCKET agressiva hundar med dålig bakgrund som förtjänar en ny chans. Annars var alternativet döden.

Men vi ska prata mer sedan så jag återkommer. Nu måste man nog hoppa i säng, om jag inte minns fel är det jobb dag imorgon!:angel: ;)
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Kastlina???
Varför ta upp Stackel som hjäpmedel o beskriva hur man använder det om man själv aldrig användt det själv låter knepigt.Hur ska man kunna förklara nåt man aldrig använt.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Jag vet inte om jag tycker att min 11åring behöver uppfostras, så de böckerna får vara för mig än så länge.
Det var mest för att få tips om den gamla hunden jag skrev tråden. Om det är något matnyttigt i den boken. Tex speciella saker att tänka på.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

OH!

Hälsa!

Hanve nog inte mitt namn,men han kommer garanterat komma ihåg den rödhåriga damen i rullstol me den döva servicehunden i ulricehamn somhad eAnders att tacka för att hon klarade av sina hundars död så bra.

Han brydde sig ,skrev ett litet brev till mig efter att min första schäfer gått bort.jag var bara en nobody,men han brydde sig.

Hälsa h9nom att den tokiga servicehunden fortfarand eär i tjänst,blir 12 nästa år,och nu hanteras helt på handtecken.

Hon är den mest aktiva av all amina hundar..inkluderat valp o unghund..så den boken har jag köpt,lästoch lagt undan tills den behövs;)

Jag hoppas möta honom igen,antingen här eller o Ojai,brukar vistas i CA.


Anders är i min mening den som förändrat (tillsmannas med bla lars fäldt) vårt synsätt på hundträning mest.

nu har hans metoder modifierats ,men visst är dressyren bättre och mer effektv änpå 60-70 talet.

man kan tyck vad man vill om paragrafer,godis o annat,men den creden skall han ha!
han förädnrade ta mig tusan ett helt land!

själv är jag ett stort fan av Anders-jag gör som jag gör med mina hundar-men för hans varma hjärta och snälla ögon...
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Eh....alla utvecklas och lär sig. Hela livet!

Anders har skrivit böcker i 40 år. Det han skrev då, står han inte för idag. Men vem skulle ha gjort det. Forskningen om hundar går framåt.

Redan i en av hans första böcker skriven 1971 så skriver han att det inte finns några problemhundar, bara problemägare. Vilken hundtränare hade sagt så för 40 år sedan??

Nä, visst har även Anders gamla skelett i garderoben (lånar C.M :D ) , men de talar han öppet om och inget han försöker dölja. Man kan inte lasta honom för vad han har gjort eller har förespråkat Huvudsaken är ju vad han idag förmedlar idag. Och där är han STOR inom hundvärlden. Tack vare honom mår många hundar mycket bättre än vad de skulle gjort annars.
 
Sv: Googlade på Anders Hallgren

Absolut, visst finns det matnyttigt. Allt beror ju på vad man kan själv, om där finns något att lära sig.

Men den kostade inte så mycket och snart är det jul!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
Svar
10
· Visningar
232
Senast: geting
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 172
Senast: Linda_A
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
541
· Visningar
15 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp