golit
Trådstartare
Sv: golit trolltråd
Gå till vårdcentralen och kräv din rätt!
Skriver detta under anonymt nick och hoppas jag inte blir igenkänd, men behöver bukefalos hjälp för att lösa mitt problem.
Det började för länge sen, faktiskt så länge sen att de flesta här på Bukefalos inte ens var påtänkta. Detta hände en underbar vårdag, strax efter det att jag kommit hem från jobbet, då min kusins nyfödda dotter plötsligt uppenbarade sig under motorhuven. Jag kände genast att detta kunde inte stämma! Något måste vara så oerhört fel och på något sätt fick jag för mig att det måste ligga en hund begraven här. Hur i hela friden hade min kusin kunnat gå och bli gravid? Han hade ju aldrig tidigare avslöjat att ha egentligen var en kvinna. Han som alltid uppförde sig så himla oklanderligt! Jag misstänkte att jag skulle bli tvungen att ställa honom mot väggen men ville samtidigt att detta inte skulle behöva offentliggöras. Det fanns ett alldeles speciellt skäl för detta:Jag var otrogen, ja, nu kanske ni tror att jag hade en "affär" med kusinen, men faktum är att otroheten handlade om att jag köpte häst bakom ryggen på min sambo. Sambon är världens underbaraste men ett hästköp var ju inte vad han hade räknat med. Nu är det så att den enda som visste om hästköpet var just min kusin. Det är därför som det var så himla olägligt att hitta hans dotter under motorhuven, eftersom min sambo kom ut för att hälsa mig välkommen hem fick han ju också syn på barnet. Detta ledde till att kusinen nu hotar med att tala om för sambon att jag har en häst (som för övrigt är installad i kusinens garage). Och nu kära Bukevänner vädjar jag om er hjälp: vad ska jag GÖRA? jag vill ju för allt i världen inte behöva göra mig av med hästen, men jag kan inte stå ut med att kusinen berättar för sambon. Jag har två alternativ. Antingen tar jag livet av kusinen, men kruxet är att jag då också måste ta hand om dottern, fast det tror jag i och för sig att sambon inte skulle ha så mycket emot, då han är mycket barnkär. Alternativ två är att jag ljuger och säger att kusinen är min älskare och att jag gör slut med sambon och flyttar in hos kusinen (då kommer jag ju närmare hästen). Men jag förlorar ju sambon! Snälla buke, hjälp mig i detta fruktansvärda dilemma! Jag har levt i detta helvete längre än de flesta av er har levt, och nu ORKAR jag bara inte längre.....
Gå till vårdcentralen och kräv din rätt!