Golden Moondancer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare simpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 852

simpan

Trådstartare
Någon som vet var han har tagit vägen?

Hittar inga tävlingsresultat på honom efter 2004, finns han kvar hos familjen Bergh eller är han såld?
Har han varit skadad och därför inte kommit ut på tävling?

Funderar på om han verkar i aveln något här i Sverige eller om avelskarriären lades på hyllan i och med att han inte godkändes här. Han har ju lämnat en hel del fina sportponnyer i Norge.

Skulle vara intressant att veta var han har tagit vägen och om han verkar i aveln.

Sv: Golden Moondancer

Jeg har ikke noe svar til deg, men er ganske nysgjerrig på hvor han befinner seg selv! Jeg har en fem-årig hoppe etter han og skulle gjerne sett noen flere av søskenene hennes :D

Vi får hoppas att det är någon annan som har koll.
Han har ju en godkänd RP-hingst efter sig här i Sverige, Magic Dancer, och så vet jag att det var en cremelloavkomma efter honom till salu i höstas så det finns ju avkommor här. Någon borde ju veta. :)

Jag är mest nyfiken på att veta om han verkar i avel här i Sverige och var han finns nu.
Hoppas att någon kan upplysa mig!

Jeg fant dette skrevet i en annen tråd om ridponnyer:

Nu är detta den enda hingst vi har i Dancerlinjen i Sverige, men fadern G.M går att nå via importsemin

Da var det i utgangspunktet snakk om den norskfødte og norskeide sønnen Magic Dancer H.

Den cremellohingsten er også norskfødt, han heter Blue Eyed Gohst (står stavet slik i stamboken), han har også en datter i Norge men er ikke kåret/avlsgodkjent. Hvor han ble solgt siste gangen vet jeg ikke.

Dette fant jeg også i tidligere tråder:

Golden Moondancer blev aldrig godkänd i Sverige, och nu är han död.(…..)Vill vi använda detta blod så fanns ivarjefal M.Dancer i Svensk avel 2006.
Golden Moondancer finns på EU semin, sonen Golden Highlight på EU semin och Golden Dancer finns på Bönnigerstuteriet igen och betäcker naturligt där.

Så tråkigt om det är så att han är död. :(

Att de hingstar vi talat om innan (Magic Dancer och Gohst) är norskfödda vet jag men de finns i dagsläget i Sverige.

Vore lite intressant att veta var Gohst tagit vägen. Tyckte att han såg fin ut (tjyvkollade på filmen i annonsen), någon som vet om han visats? Att han inte är godkänd är jag klart medveten om, funderar bara på om han visats och "kasserats" eller om han helt enkelt inte visats alls. Synd att han är C-ponny bara, väl så liten, perfekt för de som gillar färgavel däremot...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 337
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 912
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 179
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 434
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka