GOLDEN, en ras delad i 2 läger?

Jag kan att hålla med dig där, men DP är ju inget riktigt :angel:

Visst att DP:n inte har så lätt i jaktprov som en hund med helt rena jaktlinjer, aveln och ändamål skiljer sig ju rätt ordentligt... Vår jaktlabbe hade inte kunnat vara i möblerade rum om hon inte hade fått jaga, så jag kan tänka mig en kompromiss när det gäller hur mycket de kräver ;)

Men tycker ändå det är härligt att se en DP på prov, det är ju fortfarande samma ras, skulle dock inte själv vilja ha DP som ren jakthund, för stora risker som jag ser det.

//E

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 906
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 680
Senast: Brie
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar