Golden crosses

swe

Trådstartare
Lite nyfiken på vad ni har hört om för några Golden crosses. Jag kan väl hittills komma på Ramiro - Alme, Irco Marco - Any Questions, Joost - Abgar, någon som har fler?

Sv: Golden crosses

Cor de la bryere - Landgraf glömde jag och Cassini - Landgraf ( Cavalor Cumano, Casa Grande ) och Irco Marco - Menelek xx! ( Irco Mena, Marcoville, Mirca G, Cinderella )

Senast ändrad:

Hej!

Donnerhall - Pik Bube

Jag tycker även att man kan se en tendens att Stakkato över Calypso II ston kommer att bli mycket bra!

Mvh / Fia

Gissar att det är halvblod du är ute efter ;) , men i New forest-aveln är kombinationen Smedhults Cavat(Merrie Master)/Leede's Boy eller Dennie/Smedhuts Cavat mkt bra kombinationer när det gäller att få fram prestationsponnyer.

Exempel:
Miclas Activ RNF 100 e.Sm Cavat - Miclas Micado (e.Leede's Boy)
Fredriksbergs Garp (EM fälttävlan) e.Sm Cavat - Leede's Boy
Fredriksbergs Dizney RNF 98 e.Sm Cavat - Leede's Boy
Fredriksbergs Kavat RNF 23-S e.Dennie - Leede's Boy - Sm Cavat
Fredriksbergs Dalí RNF 12-S e.Sm Cavat - Dennie
Fredriksbergs Mozart (EM dressyr) e.Dennie - Leede's Boy
... och många, många fler. :)

Hlsn Helena

Warkant - Eiger

Rubinstein - Inschallah x

Malabar Man - Valley Victory (trav)

Speedy Crown - Super Bowl (trav)

Senast ändrad av en moderator:

Nimmerdor-Uppercut xx
Rubinstein - Inschallah
Weltmeyer - Lauries Crusador xx
Pik Bube har någon redan nämnt!

mvh

Cor de la bryere - Landgraf glömde jag och Cassini - Landgraf ( Cavalor Cumano, Casa Grande ) och Irco Marco - Menelek xx! ( Irco Mena, Marcoville, Mirca G, Cinderella )

Fast Irco Mena, Marcoville och Mirca G är väl helsyskon? Där rör det sig väl snarare om en bra matchning just det stoet och den hingsten, ungefär som Rambo-Urbino - jag vet inte om det skulle vara en golden cross, även om Hermes och hans helsyskon blivit enormt framgångsrika.

Finns det inga svenska dressyrhingstar som visat sig slå extra väl ut? Vi har ju en lång tradition med att avla fina dressyrhästar i Sverige. Det borde ju finnas något som är känt för att vara bra (eller?)
Ulrika

menar inte helsvenskt.. Men att hingsten iallafall ska ha varit stationerad här ett tag..
U

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård